Living on a island; Hello Bali - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Margot Wolters - WaarBenJij.nu Living on a island; Hello Bali - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Margot Wolters - WaarBenJij.nu

Living on a island; Hello Bali

Door: margot

Blijf op de hoogte en volg Margot

15 November 2010 | Indonesië, Bali

Hooi allemaal,

Zoals ik het al in mijn vorige blog, schreef doe ik het deze keer in twee Etappes. Wat ik nog vergeten was te melden in de vorige blog, ik heb mijn certificaat voor Thaise Massage Gehaald:P, hier ben ik natuurlijk super blij mee. Maar goed, op dit moment zit ik al ruim een week op Bali, ik snap wel dat mensen zeggen dat dit 1 van de mooiste eilanden is op aarde. Ook al was het aan het begin wel even wennen. Maar laat ik bij het begin beginnen.

Zoals ik al schreef vertrokken we met het vliegtuig om 10 voor 9 in de ochtend. We lande rond 2 uur half 3 plaatselijke tijd op Bali, want er zit tussen Bangkok en Bali ook nog eens een uur tijdsverschil. Dus (7 uur tijdsverschil met Nederland). Als je hier land dan landt je letterlijk naast zee, super mooi dus. Is weer eens wat anders dan dorre vlaktes, een drukke stad of groene weilanden ( ja heb al genoeg gezien de afgelopen tijd). Er was al een groep van ons een paar uur eerder dan ons vertrokken dus die stonden op ons te wachten tot we er eindelijk waren, zodat iedereen naar het hotel kon. We moesten nog even door de douane, koffers waren al van de band en werden door mannetjes mee gerold. Maar die moesten natuurlijk fooi hebben dus door een vage miscommunicatie ook wel zo veel Baht lichter, of te wel even weer de knop omschakelen dat niet alles zo is als in Thailand. Daarna konden we vertrekken. Alle koffers werden in 1 busje gepropt. Dit busje paste letterlijk niet meer dicht. Met de rest van de groep zo’n 20 man in een ander klein busje en daar gingen we dan onderweg naar ons nieuwe thuis; Puri Saron Denpasar. Eenmaal aangekomen op de accommodatie werd ons al verteld dat we een tijdelijke kamer zouden hebben. Daarna kregen we de sleutels van deze kamer en konden we dan eindelijk onze koffers daar neer zetten, ik kon nog niet uitpakken natuurlijk aangezien ik nog van kamer ging veranderen. De rest van de dag hebben we de omgeving verkend en zijn we wat gaan eten. Ik was helemaal kapot doordat ik 1 nacht slaap had gemist dus ging ik maar vroeg naar bed.

De volgende ochtend had ik dan mijn eerste ontbijt in Bali. Wat bestond uit brood jam en boter. Ook een kopje thee of koffie kan er bij. Niet zo uitgebreid als in Sita villa dus besloot ik maar wat ander beleg bij de supermarkt te kopen. Tot mijn verbazing zie je hier in elke supermarkt dingen als hagelslag en chocolade pasta liggen, dus toch even een beetje Hollandse invloeden op mijn brood. Die ochtend kon ik over naar de permanente kamer, waar ik eindelijk mijn spullen uit kon pakken. En heb ik de rest van de dag lekker rustig aan gedaan. Het enige wat ik die dag heb gezien is een marktje in Denpasar, wat voor een totale shock zorgde, het was niet echt fris daar en de mensen liepen alleen maar in je nek te hijgen.

Zondag 7 november zijn we naar Kuta gegaan, met het idee om een dag aan het strand te liggen. Al snel zagen we heel veel leuke winkels dus zijn we daar gaan kijken, Ik heb me in weten te houden en heb dus niks gekocht. Tegen een uur of 2 liepen we richting strand. Ver kwamen we niet want het begon heel hard te regenen. Dus besloten we maar een massage te nemen, je moet toch wat in die tijd, dus heb ik maar meteen voor een Balinese massage gekozen. Dit was echt een heerlijke massage een echte aanrader. Het was heerlijk om te ervaren. Aangezien we hier ook les in gaan krijgen, weet ik nu een beetje hoe het voelt. Toen de massage was afgelopen, was het ook gestopt met regenen. En was het tijd om terug naar de shuttle bus te lopen. Er rijdt namelijk tussen ons hotel door de weeks een shuttle bus naar Kuta om 17.00 en terug naar het hotel om 22.00 en in het weekend gaat er een shuttle bus om 10.00 en om 17.00 naar Kuta en terug mom 17.30 en 22.00. Zo hebben we regelmatig de kans om naar Kuta te gaan.

Maandag 8 november had ik dan mijn eerste les dag hier op Bali. Al snel kwam ik samen met de anderen er achter dat we weer op het Nederlandse niveau les zouden krijgen, dus dat het niet meer heel veel vakantie was, maar ook echt veel doen. Dit moest natuurlijk ook in Thailand maar het was daar op een heel ander niveau. Na de eerste schooldag hebben we alles op ons in laten werken en hebben we weer wat in de buurt gegeten. Om überhaupt eten te halen moet je je leven soms bijna riskeren. Het hotel zit aan een hele drukke weg, en stoepen kennen ze hier niet. Er rijden hier zoveel scooters, meer dan auto’s. Het is ons verteld dat een gezin hier gemiddeld 2 scooters heeft dit vanwege het feit dat er geen openbaar vervoer is op het eiland, alleen de taxi. Die avond gingen we naar Kuta om een hapje te eten. Na wat gegeten te hebben was de dag weer voorbij.

Dinsdag had ik mijn eerste PBL sessie sinds een jaar, het was even een knop om schakelen. Maar uiteindelijk zal dit ook wel weer mee vallen. Ik had PBL in de middag dus was laat klaar en bestond de dag dus weer alleen maar uit school.

Woensdag hadden we een vrije dag en gingen we naar Sanur. Hier zal ik in de kerstvakantie ook met de familie zitten, dus was toch wel nieuwsgierig hoe het strand er uitzag. Ik zal zeggen. Het is er mooi. Een mooi strand , mooie zee. Wat wil je nog meer. Verder heb je er nog gezellige eettentjes zitten en leuke winkeltjes. Na het heerlijke dag je strand was er al weer een dag voorbij gegaan.

Donderdag zouden we les hebben in Facial, 1 van de spa behandelingen die we hier leren. Maar door de stroomuitval van die dag wat te maken had met de regering of zoietz, hadden we geen les en onverwachts een dagje vrij. Die dag was Esther jarig dus konden we dat gezellig vieren. Overdag lekker aan het zwembad gezeten, s avonds gezellig met zijn allen gegeten in Kuta en later nog een cocktailtje gedronken.

Vrijdag was ook al weer een vrije dag maar werd dit deze keer gewijd aan huiswerk voor de volgende week. Dus stapten we vol goede moet in de taxi naar school. Na 2 uur op school gezeten te hebben was het huiswerk klaar en konden we weer terug. Even langs een grotere supermarkt. Ook al had dit nog wat gedoe aangezien de taxi chauffeur naar het verkeerde Puri Saron hotel reed. Je hebt hier iets van 4 Puri Saron hotels maar dat wisten we natuurlijk ook niet. Uiteindelijk kwamen we op de plek van bestemming en hebben we de rest van de dag lekker rustig aangedaan.

Zaterdag gingen we al vroeg met de shuttle bus, die van 10.00 naar Kuta om daar de hele dag op het strand te liggen. Als je een ligstoel op Kuta Beach huurt heb je ook constant verkopers in je nek hijgen. Er was zelfs een man die zichzelf verhuurde voor een dag. Hier zijn we natuurlijk niet op ingegaan. Kuta Beach i verder een mooi maar druk strand, de ze heeft zulke mooie golven en je ziet er dan ook veel surfers. ( het oog wil ook wat toch:P). Na een hele dag aan het strand te hebben gelegen gingen we nog een hapje eten en keerden we relaxed maar toch bek af terug naar huis.

Zondag stonden we weer vroeg op om op tijd te vertrekken naar Nusa Dua, dit moest volgens een lokale taxi chauffeur het mooiste strand van Bali zijn. Dus vol verwachting gingen we hier heen, eenmaal aangekomen op het strand viel het allemaal een beetje tegen, de ze was vol troep (kan van de stroming komen.) en het strand was niet zo indrukwekkend. Ondanks alles hadden we een heerlijk dag. We hadden een ligstoel en konden gebruik maken van het zwembad.

Na dit weekend ben ik dan ook echt wel bruiner geworden.

Vandaag begon dan alweer de 2de les week. Dit begon met een heel saai college maar daarna hadden we les in voet massage, dit is best leuk om te doen. Het is weer eens wat anders. Ook al moest ik me even over het feit heen zetten dat ik voeten moest masseren maar als je eenmaal bezig bent is het echt leuk om te doen. Dus misschien toepasbaar in Nederland ( zijn wel eisen aan verbonden). Vandaag verder rustig aangedaan huiswerk gemaakt en natuurlijk mijn achterstand met de blogs ingehaald.

Ik kan na 1 week wel zeggen Thailand en Bali verschillen wel erg. Ik kwam toch met een cultuurshock aan. Maar het wend allemaal, ik vind het super leuk hier en de kerst komt ook steeds dichterbij waar ik natuurlijk ook erg naar uit kijk. Deze week heb ik een week die vooral bestaat uit school, Ik heb woensdag een spa treatment op het programma staan. Daarnaast heb ik vrijdag nog een Spa visit. Dan zie ik wel weer wat de plannen voor het weekend zijn. Ik zal vanaf nu weer proberen mijn blog vaker bij te houden.

Dus een dikke knuffel en tut,

Margot

Ps. Alina dit was geen 6 uur toch:P

PPS. Echt super leuk alle reacties die ik steeds op mijn blogs krijg.

  • 15 November 2010 - 12:28

    Teatske:

    Ben jaloers...

  • 15 November 2010 - 13:05

    Saskia:

    Hallo Margotje
    Je bent een echte wereld reizigster, ben blij dat je/jullie niet laten doen door die kleine mannekes. Je zal zien dit is een levensles.Blijf genieten we denken aan jou.
    dikke zoen,
    Saskia

  • 15 November 2010 - 17:06

    Mama:

    selamat datang Bali
    heel veel plezier
    kus

  • 15 November 2010 - 17:20

    Robin:

    leuke verhalen, veel plezier en tot gauw

  • 15 November 2010 - 18:10

    Judith:

    Klinkt allemaal echt super vet hoor! Geniet ervan! En ik mis je wel op de zaterdag, haha(A)

  • 17 November 2010 - 09:36

    Ly:

    Hee meis,

    Ik hoor het al: een heel zwaar leven met je massage's, strandbezoeken, etentjes, cocktails, vliegreisjes en spa bezoeken. Echt heel zwaar! Als het kon wilde ik voor jouw bestwil best me je ruilen, maar tja... ik zou het niet aankunnen:P

    Super veel plezier en geniet ervan! *maar dat doe je wel*

    Dikke kus

  • 17 November 2010 - 20:07

    Ines Van Aurich:

    Hallo Margot,
    Leuk om te lezen wat jij zoal beleeft op je stage. Een hele belevenis lijkt mij. Nog een paar weken en dan komen je moeder ,Robin, Rogier en je oma. Dus jij leert allemaal verschillende massage technieken. ik wens je succes verder en de groetjes van: Ines van Aurich
    ,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margot

Actief sinds 28 Dec. 2009
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 43218

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2013 - 25 Augustus 2014

Traineeship Australië

25 Augustus 2010 - 24 Januari 2011

Grand Tour Thailand/Bali

08 Augustus 2010 - 22 Augustus 2010

zon zee en Heeel veel zand

Landen bezocht: