van school tot het strand tot een mooie natuur:D - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Margot Wolters - WaarBenJij.nu van school tot het strand tot een mooie natuur:D - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Margot Wolters - WaarBenJij.nu

van school tot het strand tot een mooie natuur:D

Door: margot

Blijf op de hoogte en volg Margot

13 December 2010 | Indonesië, Bali

Hallo allemaal!!!

Na ruim 4 weken toch maar weer een berichtje vanuit Bali. Aangezien het hier een stuk rustiger aan toe gaat, valt er in 1 week natuurlijk weinig te vertellen. De laatste keer dat ik een berichtje had achtergelaten. Was ik net een weekje hier op Bali, Ik zei toen al dat het een mooi eiland was, maar het blijkt steeds maar weer dat het gewoon een super mooi eiland is. De mensen buiten de toeristische steden zijn aardig, als je in Kuta komt zijn ze meer pusherig, de natuur is wonderschoon, met de rijstvelden en het strand met de blauwe zee. Hier heb je geen parel witte stranden, maar dat komt natuurlijk ook door het feit dat het een vulkaan eiland is dus helemaal wit kan het nooit zijn.

Het hotel bevalt goed alleen mogen ze soms wel leren wat hygiëne is, aangezien er ratten in het hotel rondlopen. Gelukkig heb ik ze zelf nog niet in het hotel gezien maar wel gehoord. Maar goed ik heb de afgelopen paar weken genoeg beleefd. Zo heb ik een Treatment gehad in een spa met school. Dit was heerlijk het bestond uit een javanese massage, een body scrub en een masker. Zo’n masker is niet echt bijzonder aangezien je hele lichaam word ingesmeerd en daarna moet je zeker 20 min daar onder een dun lakentje liggen om het zijn werking te laten doen. Deze treatment was op woensdag 17 november. De vrijdag daarop de 19de hadden we een spa visit we gingen naar Prana spa en Dala spa. Beide spas waren super mooi en ik zou er zo een behandeling willen nemen als ik het geld er voor had. Jammer genoeg zijn beide spas best prijzig en houd ik het bij de goedkopere day spas die ook heerlijk zijn. Ook hebben we besloten om een scooter te gaan huren aangezien we dan makkelijker overal heen kunnen. Aangezien ik mijn rijbewijs nog niet heb, zit ik achterop en rijd Samantha. Het verkeer is best druk hier maar het gaat super goed met de scooter, het is bijna veiliger als de straat hier voor het hotel over te steken. Natuurlijk moesten we het weekend van 20 en 21 november de scooter uitgaan testen, dus zijn we dit weekend met de scooter naar Seminyak gereden om daar lekker te winkelen. Seminyak is in de afgelopen weken toch wel een beetje een vaste plek geworden om eens wat anders te eten of om lekker rond te neuzen. Verder is het strand in Seminyak heerlijk. Natuurlijk moet er in het weekend ook huiswerk gemaakt worden en daar is dan vaak de zondag voor. Dat is toch wel even wat anders dan in Thailand waar je je eigenlijk helemaal geen zorgen hoefde te maken over school. De week van de 22ste tot en met de 25ste was een kort week je, we hadden pbl en nog wat lectures om de week mee door te komen. Vrijdag de 25ste waren we al vrij, dus hadden we besloten om naar de discovery mall te gaan om heerlijk te shoppen en ik vond het toch wel weer tijd om de kapper te bezoeken, met toch wat buikpijn die kant op gegaan en een lekker dagje gehad. Toen ik die avond terug kwam, had ik toch wat buikpijn en voelde ik me echt niet fit. Ik kwam er achter dat ik een buikgriepje ofzo had dus de plannen voor het hele weekend in het watergevallen en heb ik op bed gelegen. Zaterdag avond nog wel naar de bioscoop geweest even de deur uit maar zondag weer lekker rustig aan gedaan. Samantha, Dorothee en Martha zijn lekker naar het strand geweest. Na maandag een huiswerkdag te hebben gehad was het dinsdag toch echt tijd voor school. Na een les CBL was de dag al weer voorbij en moesten we ons voorbereiden op de woensdag aangezien Dorothee jarig was. Dus die avond plannen gemaakt en ballonen geregeld zodat ze toch echt een verjaardag had. Woensdag ochtend op tijd op om bij de jarige langs te gaan met de eerste verassing in de ballonnen hadden we briefjes gedaan met plaatsten waar we evt. heen zouden gaan ze wist niet of er een foute bijzat of wat. Toen ze de ballonnen lek had geprikt en alle spullen had gepakt vertrokken we richting Seminyak, waar we zoals het hoort een taartje gingen eten. Nadat we hier gezellig hadden gezeten. Stapten we op de scooter richting Kuta, daar gingen we naar het Waterbom park. Dit is een waterpark met allemaal glijbanen, hier zijn we de hele dag gebleven en hebben we niet stil gezeten, we zijn van alle glijbanen gegaan van de mafste tot de engste echt heerlijk. Tegen half 6 werd ons duidelijk gemaakt dat het park ging sluiten dus moesten we echt het water uit en terug naar het hotel na een heerlijke dag lol maken. Toen we terug kwamen in het hotel stond er een kerstboom midden in de lobby, toch wel een raar idee loop je in je zomer outfit langs een kerstboom. Donderdag de tweede en laatste les dag van de week voor een hele week vrij hadden we nog een lecture en pbl wat betekende een lange dag alleen maar school. Maar met het uitzicht op de vrije week was het wel te doen.

Deze afgelopen week hadden we dus een hele week vrij, als we in Thailand waren geweest hadden we dit natuurlijk helemaal vol gepland maar hier leven we echt met de dag. We hadden besloten om de eerste paar dagen aan school te besteden, wat niet echt werkte maar goed toch wel wat gedaan. Daarnaast hebben we een heerlijk aroma massage en een facial genomen, om onszelf eens lekker te verwennen. Zondag 5 december was het natuurlijk Sinterklaas, maar als je op Bali zit doe je er eigenlijk niet veel aan. Natuurlijk denk je er aan dat iedereen in Nederland het nu viert, maar in de warmte is het toch een raar idee. Maandags besloten Martha en ik dat het tijd was voor wat anders en zijn we naar Seminyak gegaan om daar lekker aan het strand te liggen aangezien ik al een strand weekend had gemist. Na heerlijk te hebben liggen bakken, kwam ik verbrand terug in het hotel. Dinsdag weer een dag rustig aan gedaan om woensdag weer naar de discovery mall te gaan om daar een kerst outfit te scoren, wat uiteindelijk gelukt is. Toen zijn we naar Seminyak gegaan om wat te gaan eten en waren we in de loop van de avond weer terug in het hotel. Maar eerst in de ochtend ben ik voor het eerst sinds dat ik weg ben gaan sporten, wat wel een lekker gevoel was voor een keertje. Donderdag was het toch echt tijd om bezig te gaan voor school, wat ik zowaar ook heb gedaan. Afgelopen vrijdag gingen we dan toch echt wat van het eiland zien, we hadden een auto met chauffeur gehuurd dus die stond er om half 9 om ons op te komen halen. We gingen als eerste naar Gungung Alung de actieve vulkaan op Bali. De weg er heen was super mooi, zoveel groen echt een andere wereld als je het vergelijkt met de omgeving van Denpasar. Aangekomen bij de vulkaan heb ik wat foto’s gemaakt en heerlijk genoten van de mooie natuur. Het was wel bijzonder om een actieve vulkaan in het echt te zien. Na een hele tijd van het uitzicht genoten te hebben gingen we een kopje thee drinken, want het was er aardig koud voor ons gevoel aangezien we in de bergen waren en we niet meer onder de 28 graden gewend zijn, was het wel even lekker om de koelte weer te voelen.

Na wat gedronken te hebben reden we door naar de moeder tempel van Bali “de Besakih temple”. Bij aankomst begon het te regenen dus kregen we een paraplu. Deze week was het een week vol ceremonies hier in Thailand en we kwamen dus net bij de tempel op het moment dat er ceremonies bezig waren, dus mochten we de tempel niet in. We mochten alleen langs de rand lopen en dit was al een mooi gezicht. Door de ceremonie was het druk bij de tempel en zag je dus Balinezen met offers lopen in de mooiste kleding. Het was een bijzonder gezicht om te zien. De tempel zelfs is ook anders dan de tempels in Thailand, dus toch weer een hele ervaring om te zien.

De laatste stop was Tenganan Bali Village, Dit is een dorpje van de originele Balinese inwoners, natuurlijk is het nu zo toeristisch als wat maar toch leuk om te zien. De hanen zaten in manden, waarschijnlijk voor hanengevechten en waren soms zelfs geverfd zo was er een roze en een oranje haan. Ook verkochten ze er leuke sjaals en andere souvenirs. Dus lekker rond gestruind en door de modder gelopen aangezien het nog steeds regende. Zodra het harder begon te regenen, gingen we terug naar de auto om terug te gaan naar het hotel. Ondanks de regen was het toch een geslaagde dag.
Dus de afgelopen weer veel beleeft: D. De aankomende week wordt een drukke week met school. Deadlines voor dingen inleveren zijn alweer bereikt, dus goed aan de slag. Daarnaast hebben we dinsdag een Barbecue met alle Stenden leerlingen hier in Bali. Vrijdag heb ik de laatste spa visit, waarbij ik de Four Seasons spa ga bezoeken. Na deze spa visit is het toch echt kerst vakantie en ga ik van zaterdag 18 dec. tot 21 dec. ga ik samen met Dorothee en Martha naar Lovina, om de boel eens lekker te verkennen. En dan is het donderdag 23 december echt zo ver dan zullen, mijn moeder, Robin, Rogier en Oma Drees mij hier gaan bezoek op Bali. Ze zullen hier een weekje blijven dus ze vertrekken weer op 30 dec. Dus zijn ze hier zeven dagen. Ze vliegen woensdag van Amsterdam naar Hong-Kong en van Hong-Kong naar Denpasar, waar ik ze op sta te wachten. Heb er enorm veel zin in. Natuurlijk hoop ik na Lovina nog een berichtje te kunnen schrijven zodat jullie deze keer niet zolang hoeven te wachten. Natuurlijk bedankt voor alle leuke berichtjes

Een dikke knuffel,

Margot

  • 13 December 2010 - 15:55

    Saskia:

    He He Margotje, wat n belevenissen...je bent blij je fam te zien zeker binnen kort?
    We wensen je alvast n fijne kerst en een spetterend nieuwjaar.
    Wij gaan n weekje naar Jordanie van 23 tot 30 hopelijk is het weer daar beter dan in Belgie, tis hier namelijk koud, koud, koud.
    Dikke zoen
    Saskia en Aruna

  • 13 December 2010 - 19:00

    Jan:

    Gelukkig weer een verhaal, je zult wel begrijpen dat ik een kleine vorm van afgunst voel naar de rest van de familie. Wij in de koude prut zij straks in bali. Ik gan hidde en marjorie dwingen in hawai stage te lopen!!, maar dan ook in de winter natuurlijk.
    Maar a fin leuk te lezen dat er weer veel te doen is, heb je wel een eierdop op je hoofd als je achterop zit?
    Groet
    Jan (die ome)

  • 13 December 2010 - 22:38

    Mama:

    Na examenstress nu toch echt voorbereiden op Bali. Wij hebben er enorm veel zin in, ook na de verhalen die jij verteld. De dolfijnen lijken mij en Rogier erg leuk, ook de andere dingen op Bali en het belangrijkste we zien elkaar weer.
    Een week is niet lang, maar we hebben dan toch de sfeer geproefd van waar jij de afgelopen tijd geweest bent.Tot over een ruime week,
    liefs van ons allen

  • 14 December 2010 - 08:30

    Lian:

    Hee Go,
    Het is me helemaal duidelijk: zo jaloers als dat jij vorige jaar misschien was op mij, ben ik dat nu op jou! Super al die mooie verhalen! Sterkte met school en succes met het mooie weer.

    Dikke knuf

  • 14 December 2010 - 10:50

    Oma Drees:

    hoi Margot , ik kan haast niet meer wachten om ook al die mooie dingen met eigen ogen te zien. het lijkt me wel leuk om ook eens op de scooter te gaan zitten Heel veel liefs en tot de volgende keer Oma


  • 15 December 2010 - 20:49

    Ines Van Aurich:

    Hallo Margot
    Leuk om even weer wat van je te horen. Zo te lezen vermaken jullie je goed. Nu kun jij de dagen gaan aftellen en dan zie jij je familie weer.
    Dat wordt vast gezellig. Ik wens je prettige feestdagen toe. Groeten van Ines van Aurich

  • 18 December 2010 - 14:15

    Rudie & Eva:

    Leuk een ansichtkaart uit Bali van je te ontvangen. Nog even bij je moeder geweest: ze hebben er zin in. Nog maar een paar dagen en dan vertrekken ze. Hoewel je ze maar een week ziet, kan dat best lang voor ze lijken als ze veel beleven.

    We wensen je een fijne kerst op Bali en een goed Nieuwjaar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margot

Actief sinds 28 Dec. 2009
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 43210

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2013 - 25 Augustus 2014

Traineeship Australië

25 Augustus 2010 - 24 Januari 2011

Grand Tour Thailand/Bali

08 Augustus 2010 - 22 Augustus 2010

zon zee en Heeel veel zand

Landen bezocht: