Nederland Meets Bali - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Margot Wolters - WaarBenJij.nu Nederland Meets Bali - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Margot Wolters - WaarBenJij.nu

Nederland Meets Bali

Door: margot

Blijf op de hoogte en volg Margot

04 Januari 2011 | Indonesië, Bali

Heey allemaal,

Hier weer even een update vanuit Bali. Donderdag 23 december zou het dan eindelijk zo ver zijn. De familie zou om 10 voor 3 aankomen op het vliegveld in Denpasar. Maar door de vele sneeuw in Nederland en Engeland, hadden ze natuurlijk zo veel vertraging opgelopen dat ze dan toch eindelijk vrijdag 24 januari aan zouden komen in Denpasar. Dus spullen gepakt, en wachten tot ik naar het vliegveld kon vertrekken om daar dan eindelijk mijn moeder, broertje oma en Robin weer te zien, na 4 maanden zonder hen te zijn geweest. Tegen half 2 vertrok ik naar het vliegveld, het was druk op de weg dus het duurde wat langer dan normaal om op het vliegveld te komen. Eenmaal aangekomen op het vliegveld, begon het wachten. Na een kwartier hoorde ik dat de vlucht vanuit Hongkong was geland. Maar dat betekende dus ook dat het nog even zou duren voor ze dan eindelijk door de deuren kwamen. Dus stond ik daar tussen alle mannetjes met de verschillende bordjes. Gelukkig zag ik na een halfuurtje het bekende gezicht van mijn moeder door de deuren komen. En konden we elkaar eindelijk een dikke knuffel geven. Toen was het zoeken naar de man van de pick up en konden we naar het Sanur Beach hotel in Sanur vertrekken. Natuurlijk hadden we genoeg om bij te praten en deden we dit natuurlijk ook onderweg.

Eenmaal aangekomen in het hotel kregen we de sleutels en kon de familie even bij komen van de reis. Daarna moesten we een restaurant vinden waar we op kerst avond konden eten. Dit was moeilijker dan verwacht en na 20 minuten gelopen te hebben besloten we een taxi terug te nemen naar het hotel waar we dan maar gingen eten. Het eten was heerlijk, er was live muziek en we waren gezellig met elkaar. De volgende dag stond er niet veel op de planning, na het ontbijt zijn we met zijn allen aan het strand gaan liggen en in de middag vertrokken we richting mijn hotel, zodat de familie kon zien waar ik mijn dagen normaal gesproken doorbreng. Ook wouden ze even de school zien en gingen we de rest van de middag naar Seminyak, winkeltjes bij langs gaan en terrasjes pakken. Al met al een heerlijke en gezellige middag.

Tweede kerstdag hadden we een tour door het oosten van Bali gepland staan. Zo zijn we toen naar een Agga dorp geweest, waar we natuurlijk souvenirtjes kochten, hebben we de vulkaan gezien en zijn we langs de moedertempel gegaan. Waar we deze keer wel naar binnen konden. Zo had ik dan toch de gehele tempel gezien, inclusief een super mooi uitzicht. Natuurlijk was er tussen door nog een lunch, met een super mooi uitzicht op de vulkaan. Na deze gezellige dag, gingen we ergens met zijn allen eten en was de tijd alweer snel voorbij gevlogen. Deze dag hadden we genoeg mooie dingen gezien, en was het weer eens wat anders dan de standaard plekken als Denpasar, Kuta en Seminyak. Wat toch een stuk lelijker is.

Maandag 27 december gingen we dan eindelijk met de dolfijnen zwemmen, het kon in de ochtend niet doorgaan door onderhoud, maar gelukkig was er nog een plek in de middag dus gingen we met de dolfijnen het water in, we konden ze knuffelen, laten springen. Kusje geven en heel veel aaien. Een super leuke ervaring en echt de moeite waard. Dolfijnen zijn zulke mooie beesten, en zo glad, maar toch ook zacht. Na het dolfijnen zwemmen gingen we even langs het hotel om daarna naar Kuta Discovery mall te gaan. De familie moest toch een beetje van Kuta zien, en ze waren in shock het was hartstikke druk dat het gewoon niet meer leuk was.

Dinsdags was mijn moeder ziek waardoor we een lekker dagje bij het hotel hadden, in de middag werd ik ook grieperig dus zaten we vast in het hotel. S avonds gezellig met zijn allen eten en toen was de dag voorbij. Woensdags was ik nog ziek en besloten mijn moeder en Robin om samen naar Ubud te gaan en gingen Rogier, oma en ik samen ergens aan het strand lunchen. Toen gingen we met zijn allen voor de laatste keer eten en was de laatste dag alweer voor bij

Donderdag 30 december, stonden we met zijn allen op tijd op om met zijn allen te ontbijten en daarna de koffers in te pakken. Tegen 12 uur vertrok ik met veel knuffels, kussen en toch wat tranen achter de ogen richting mijn hotel, en vertrok de familie richting het vliegveld om weer terug te keren naar Nederland. Die middag was toch wel een beetje raar, opeens was de familie weg. Maar toch ’s middags samen met Dorothee aan het zwembad gelegen.

31 december voelde toch anders dan anders, dit jaar geen familie of vrienden, maar in een ver land, andere tijdzone en andere mensen. Dorothee , Samantha ( die die dag ook weer terug zou komen) en ik hadden besloten om te eten bij de Griek en daarna ergens een kroegje in te duiken om daar oud en nieuw te gaan vieren. Zo gezegd, zo gedaan, we bedachten dat we ook wel naar het oude jaar uit konden zitten aan het strand maar het begon te regen. Dus zaten we in de kroeg af te tellen, en luide we met een Malibu cola het nieuwe jaar in.

De rest van het weekend bestond uit relaxen en werken aan school. Het regent hier veel, dus naar het strand gaan gebeurt niet meer zoveel. Daarnaast zitten we in de laatste weken van het moduul en moet er nog veel gebeuren. Dus mijn vrije tijd bestaat vooraal werken aan school.

Ook heb ik mijn ticket omgeboekt en land ik in plaats van 29 januari op 24 januari om 9.00 op Schiphol. Dus het is nog maar een korte tijd hier. Ik kijk zo onderhand wel weer uit naar Nederland, mijn vrienden en de rest van mijn leventje daar.

Natuurlijk wens ik jullie allemaal ook nog een gelukkig Nieuwjaar. Hoop dat de jaarwisseling bij jullie allemaal ook net zo gezellig was als bij mij!!


liefs en een hele dikke tut

margot

  • 04 Januari 2011 - 05:37

    Saskia:

    He Margotje
    Leuk dat de fam langs kwam, jullie hebben zeker veel bijgepraat.
    Wat vond Rogier van jou verblijf daar?
    Wij zijn een week naar Jordanie geweest en hebben genoten van de pracht van Petra en de wonderen van de dode zee.
    Ik hoop dat 2011 net zo leuk mag zijn voor jou als 2010. Met een opperbeste gezondheid voor jou en de hele fam.
    Dikke x
    Saskia

  • 04 Januari 2011 - 09:00

    Teatske:

    Meissie! Leuk verhaal weer..en top dt je familie is geweest! Maar waarom heb je dan je ticket omgeboekt..? Nog eventjes..dus geniet er maar van!! hele dikke nieuwjaarstut!

  • 20 Januari 2011 - 08:27

    Saskia:

    He Margotje

    Geniet nog van je laatste dagen.
    Groetjes,
    Saskia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margot

Actief sinds 28 Dec. 2009
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 43221

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2013 - 25 Augustus 2014

Traineeship Australië

25 Augustus 2010 - 24 Januari 2011

Grand Tour Thailand/Bali

08 Augustus 2010 - 22 Augustus 2010

zon zee en Heeel veel zand

Landen bezocht: