Aan al het leuke komt een eind - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Margot Wolters - WaarBenJij.nu Aan al het leuke komt een eind - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Margot Wolters - WaarBenJij.nu

Aan al het leuke komt een eind

Door: margot

Blijf op de hoogte en volg Margot

23 Januari 2011 | Thailand, Bangkok

Selemat datang, Sawadeeka,Hallo allemaal,

Deze keer niet een bericht vanaf een hotel kamer of Sita villa. Nee deze keer een blog vanaf het vliegveld in Bangkok. Op dit moment heb ik een tussen stop van 7 uur dus genoeg tijd om een blog te schrijven. Ik ben veilig geland, wel wat turbulentie gehad maar goed sta weer voor een aantal uur stevig op de grond. Net ingecheckt en al … Een half uurtje later weer vertrekken dan gepland, maar de aankomst een kwartiertje later dan verwacht. Of te wel, het loopt allemaal nog voorspoedig. Nu heb ik dus eens genoeg tijd om een blog te plaatsen. De afgelopen 2 weken bestonden vooral uit school, meetings en deadline stress. Maar natuurlijk heb ik ook nog een aantal leuke dingen gedaan.

Zo ben ik om zondag 16 januari samen met Dorothee en Samantha wezen snorkelen in het beschermde natuur gebiedt van Bali. We vertrokken al vroeg in de ochtend, rond een uur of 8, dit moest wel omdat het 3 en half uur rijden was naar het punt waar we op de boot konden stappen naar het eiland Palau Menganan. Onderweg natuurlijk veel liggen slapen, maar ook nog wat van de mooie oceaan gezien. Een groot deel van de weg gaat langs de oceaan en natuurlijk langs de rijstvelden. Nog geen 2 min van de eindebestemming vandaan stopte onze driver omdat hij wou bidden. Wij dachten prima want we wisten toen nog niet dat we er zo dichtbij waren. Aangekomen bij de boot, kwamen we een Deens meisje en een Duitse jongen tegen. Die vroegen of we met hun een boot konden delen, dit vonden we natuurlijk prima want dat scheelde ons ook weer geld. Toen was het tijd om op de boot te stappen. Na een halfuurtje varen kwamen we aan op het onbewoonde eiland Menaganan, ik had nog nooit gesnorkeld dus ik kreeg een spoedcursus snorkelen van de instructeur. Na alles een beetje onder de knie te hebben kon voor mij dan ook eindelijk het snorkelen beginnen. En het was de moeite waard, ik heb nog nooit zoiets moois gezien, het was echt als de film Nemo, zo mooi dat het was. Gelukkig had Dorothee een onderwater camera en zijn er dus veel foto’s gemaakt. Na anderhalf uur snorkelen, was het wel klaar en hebben we nog even op het strandje gelegen. Na 3 uur op het eiland te zijn geweest, moesten we toch echt weer vertrekken. En begonnen we weer aan de lange terug reis. De 2 mensen die met ons mee waren gegaan op de boot, wouden graag ook met ons mee rijden richting Denpasar. Na een hele discussie te hebben gehad met de driver, kon het dan toch. Helemaal vermoeid en vervuld van vreugde kwamen we weer terug in het hotel. Voor de mensen die ooit van plan zijn naar Bali te gaan is dit echt een aanrader.

Maandag 18 januari begon dan toch echt de laatste schoolweek, deze week bestond uit een Test Balinese massage, Short Answer test, Module Assignment inleveren en de defense van het bedrijfsplan. Of te wel drukte!!!. Donderdag was de dag van de defense, het laatste onderdeel waarop punten behaald konden worden. Die avond hadden we het afscheidsetentje met de hele groep, hier kregen we ook te horen of we het module gehaald hadden. Dus Dames en Heren ik heb goed nieuws, Margot Wolters heeft het module spa en Health 2 ook gehaald. Of te wel Spa en Health 1 en spa en Health 2 zijn allebei binnen. Na het afscheidsetentje was er nog een pool party.



Vrijdag 21 januari was het tijd om naar Ubud te gaan. Hier ging ik de laatste souvenirs inslaan. Dit is natuurlijk goed gelukt. Daarna hebben we nog wat lekker rond gelopen en genoten van de heerlijke sfeer die in Ubud hing. Ook wouden Dorothee en ik graag een Balinese dans zien en na overleg met de driver hebben we dit ook gedaan. Het was super leuk om een keer mee te maken, de dansen waren zo sierlijk en de uitdrukkingen op de gezichten waren zo bijzonder, dat het gewoon heerlijk was om naar te kijken. Het was heerlijk om nog even wat te zien van Bali en om Ubud gezien te hebben, waar toch echt iedereen het steeds over had. En wat ze zeggen is gewoon echt waar Ubud is gewoon leuk gezellig en ligt in een supermooie omgeving. Ondanks dat we rustig aan deden ging de tijd toch snel en was de dag voorbij gevlogen.

Zaterdag was het tijd om mijn koffer te pakken, dit ging vlotter dan gedacht en alles paste ook nog eens. Gelukkig heb ik natuurlijk van te voren wat hulp gehad van de familie aangeien die heel wat mee hadden genomen naar Nederland, maar toch. Ik kan trots op me zelf zijn. Die avond zijn Dorothee, Samantha, Martha en ik naar Seminyak gegaan om daar voor de laatste keer met zijn allen te eten. De volgende dag zou zowel Dorothee als ik vertrekken en daar moest natuurlijk ook even op gedronken worden.

Vanochtend was het dan echt zo ver, de dag van vertrek. Om half 9 stond ik op om de allerlaatste dingen in te pakken en lekker rustig te ontbijten. Daarna begon het wachten. Om 12.00 zou de pick up komen, en ik was natuurlijk al weer klaar om 10 uur. Ondertussen dus maar afscheid van Samantha en Dorothee genomen, want die gingen al vroeg weg om nog naar de discovery mall te gaan. Om 12 uur was het dan toch echt het moment om afscheid te nemen van het hotel ( naja die zal ik niet missen ), van mijn roomie en van alle kleine dingen die je dagelijks tegen kwam onderweg. Het is en blijft een raar gevoel. Oom 16.10 vertrok het vliegtuig vanaf Denpasar richting Bangkok. Waar ik dus om half 8 aankwam. Hier zit ik nu dus wat te internetten en te wachten op de allerlaatste vlucht van deze reis.

Het afgelopen half jaar heb ik het enorm naar mijn zin gehad, zowel in Thailand als in Bali. Natuurlijk waar en leuke dingen maar ook minder leuke dingen. Maar als ik zo terug kijk was het toch vooral een super leuke tijd waarin ik veel geleerd heb. Ik zal de relaxte leefstijl van de mensen hier missen. Maar ik kijk er erg naar uit om morgen weer mijn vrienden en familie te zien, waarvan ik er al een paar op het vliegveld ga zien.

Dit was dus dan voorlopig de laatste blog over mijn fantastische tijd in Thailand en Bali.

Dus nog eenmaal


Een dikke Tuut

Margot

  • 23 Januari 2011 - 18:28

    Oma Drees:

    Geweldig zoals jij je laatste belevenissen op een hele duidelijke manier hebt kunnen verwoorden Het was ook een beetje afscheid nemen van al die maanden die je daar hebt meegemaakt Margot tot bellens

  • 23 Januari 2011 - 19:07

    Janet:

    Na een hele goede ervaring kan ik je eindelijk weer in mijn armen sluiten.Dit half jaar jaar ben je weer een hele ervaring rijker die je nooit gemist had mogen hebben.En nu op weg naar de toekomst verder. Eerst even genieten vsn ons allen en daarna waar ga je stage lopen......
    de tijd zal het leren .
    Maar ik zie je morgen op Schiphol en dat is super
    liefs mama

  • 24 Januari 2011 - 08:58

    Judith:

    Klinkt echt super tof allemaal! Volgens mij heb je je wel vermaakt daar het afgelopen half jaar! Geniet ervan dat je iedereen weer ziet =)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margot

Actief sinds 28 Dec. 2009
Verslag gelezen: 503
Totaal aantal bezoekers 43226

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2013 - 25 Augustus 2014

Traineeship Australië

25 Augustus 2010 - 24 Januari 2011

Grand Tour Thailand/Bali

08 Augustus 2010 - 22 Augustus 2010

zon zee en Heeel veel zand

Landen bezocht: