Een heerlijk weekje van Relaxen, hoezo student;) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Margot Wolters - WaarBenJij.nu Een heerlijk weekje van Relaxen, hoezo student;) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Margot Wolters - WaarBenJij.nu

Een heerlijk weekje van Relaxen, hoezo student;)

Door: margot

Blijf op de hoogte en volg Margot

12 September 2010 | Thailand, Bangkok

Sawat dee kha Allemaal:D

Na een hele leuke week is het weer tijd voor een berichtje vanuit het verre Thailand. Zoals jullie hebben kunnen lezen zou ik maandag de eerste Healthy Food Kookles hebben. Dit was ten eerste super leuk om te doen. We leerden 2 gerechten te maken, het eerste gerecht was een soort soep met vis en schelpdieren er in ( dit kon ook met Kip), de naam van dit gerecht is Tom Yum Talay. Het tweede gerecht was rijst met kip en Cashewnoten, ook wel Gai Phad Med Mamuang genoemd. Wat echt heerlijk is. Eerst werd er voor gedaan hoe we de gerechten moesten bereiden, daarna moesten we in groepjes zelf aan de gang gaan. Zoals ik al zei was dit echt leuk om te doen. Het voordeel is wel dat we geen test hoeven te doen voor het koken en is het gewoon iets leuks er bij. Aankomende dinsdag hebben we onze tweede en laatste kookles, dan zal ik jullie verassen met wat er dan op het menu staat, waarschijnlijk een salade met zalm en iets met rijst en ananas. Wat het uiteindelijk wordt lezen jullie in het volgende berichtje. Na het koken was het die middag tijd voor de was en hebben lekker rustig aan gedaan.

Die dinsdag was het tijd om de President of Rangsit University te ontmoeten, dit betekende als netjes en strak voor dat we deze man onder ogen kwamen. Ik vond het allemaal wel een beetje overdreven gedoe, maar zo is de cultuur nu eenmaal. Maar het was leuk om een keertje mee te maken. We moesten een half uur voor dat we de President zouden ontmoeten aanwezig zijn. Dus moesten we lang wachten. Door een vergadering was hij ook nog eens te laat. We zaten in een hele luxe vergaderruimte te wachten tot de President of Rangsit University ons zou verwelkomen. Na een half uurtje was de meeting voorbij. We zouden na de meeting eerst nog les hebben, maar door een zieke Docent waren we vrij. Wat betekende dat we de middag vrij hadden en konden we weer naar Future park gaan. Deze keer om lekker te shoppen:D, wat hier nog al makkelijk gaat. Na 1 paar schoenen, slippers en nog een kort broekje met een hemdje rijker te zijn geworden. Werden we wat moe en gingen we natuurlijk even naar de Mc Donald’s om te Lunchen. ( ook al was het al weer half 3). Na dit gedaan te hebben, gingen we weer naar Sita villa. Natuurlijk begon het Te regenen en moesten we door de regen naar de taxi rennen. Die avond ging ik met een groepje ergens in een barretje wat drinken, dit bleek jammer genoeg verder lopen te zijn dan gedacht en kwamen we zeik nat aan bij de bar. Want er plotseling een stortbui ( welkom in het regenseizoen). Die avond nog even een koffertje in gepakt om de volgende dag naar Centara Grand Mirrage Beach Resort in Pattaya te gaan. ( wat ik natuurlijk als een straf zag:P)

Die woensdag was het dan eindelijk zover; om 8 uur ’s ochtends vertrokken we richting Pattaya om 3 dagen in een Beach Resort te zitten. Na ongeveer 3 á 4 uur rijden met de bus kwamen we aan bij het Resort. Bij binnenkomst viel me mond gewoon open, het leek te mooi om waar te zijn. Zo mooi en zo gigantisch groot. We kregen en welkomstdrankje en toen dit op was kregen we een rondleiding door het Resort en gingen we lunchen. Na de lunch konden we onze kamer in, toen ik dit zag dacht ik toch echt dat ik in de zevende hemel was beland. Zo mooi en zo groot. Er stonden 2 Queensize bedden, we hadden een super mooie douche en je raadt het nooit UITZICHT OP ZEE:D, Het kon allemaal niet beter. Om Half 4 werden we verwacht bij het SPA gedeelte van het hotel; waar Seline, Esther, Ria en ik een aromatherapie massage kregen. Dit met het idee dat we dan de hospitality en zo’n massage zouden ervaren. ( Wat hou ik toch van deze Minor). Na de massage voelde we ons allemaal zo lekker in ons vel zitten en was het tijd om even te gaan zwemmen. Om 18.00 was het tijd om te gaan dineren en kregen we weer westers eten ( net als bij de lunch trouwens). Die avond gingen we naar een club ergens in Pattaya. Dit was toch even een andere manier van uitgaan dan in Nederland. Hier moesten we echt bij de tafel blijven staan en moest je of voor de tafel betalen of je moest een toren bier of een fles Whisky. Wij hadden maar gekozen voor de toren bier. In de loop van de avond werd het toch erg gezellig en ging iedereen uit zijn dak. Tegen een uur of 2 gingen we weer terug naar het hotel en gingen we naar onze heerlijke bedjes.

De volgende dag gingen we na een uitgebreid ontbijt opzoek naar een ligbedje bij het zwembad, waar we de hele dag zaten, want wij hadden de dag ervoor al de massage gehad. Daarnaast was Seline nog jarig en hebben we daar na het avondeten nog wat cocktailtjes op gedronken en gingen we maar een keer vroeg slapen.

Vrijdags moest ik toch echt met pijn in mijn hart ( net als de rest) afscheid gaan nemen van alle luxe en gingen we weer terug naar Sita villa. Waar ik lekker een avondje gerelaxt heb.

Gister (zaterdag) gingen we aan het eind van de middag naar de weekendmarkt (Chatuchat Market)in Bangkok. We waren ongeveer met zestien man en gingen gesplitst over de markt. Het leek soms wel een andere wereld. Eekhoorntjes in kleine kooitjes. Wel 10 puppies in een kleine doos, het was niet echt een leuk gezicht. Daarnaast waren er ook nog eens hanengevecht, niet normaal meer gewoon. Na door het dieren gedeelte gelopen te hebben, kwamen we uiteindelijk bij de gewone spullen zoals kleding, tassen, schoenen en wat niet. Na een tasje gekocht te hebben en een uurtje of 2 rond gelopen te hebben gingen we naar Khao San Road (De Backpackers street van Bangkok). Hier gingen we eerst opzoek naar een hostel, waarna we met ons zestienen gingen eten bij een heerlijke Pizzeria. Die avond gingen we uit in een pub en hebben we een superleuke avond gehad. Tegen 2 uur lag ik lekker in mijn bedje in het hostel.

Vanochtend hebben we met zijn allen uitgecheckt en nog even ontbeten. Daarna hebben we nog wat door Khoa San Road gelopen en hebben we een taxi terug genomen. Wat 2 keer zo lang duurde dan normaal, want ook al had de man gezegd dat hij wist waar Rangsit University was, heeft hij uren lopen zoeken naar de juiste afslag. Wat ons er natuurlijk niet vrolijker op maakte. Maar na ongeveer 2 uur in de taxi te hebben gezeten ( wat normaal ongeveer een uurtje is). Zijn we toch op de goede plek beland en zit ik nu deze blog te schrijven.

De aankomende 5 weken heb ik alle dagen les, alleen de weekenden vrij. Dus dat wordt wat dingen bedenken voor de weekenden. En wordt het toch echt tijd om wat aan school te gaan doen. Maar daarnaast natuurlijk als nog veel leuke dingen te gaan doen. Ik hoop snel weer een blog te schrijven om jullie daar allemaal in Nederland toch een beetje up to date te houden van mijn gebeurtenissen hier in Thailand

Een Dikke Tût,

Margot

PS. Om jullie nog even een beetje jaloers te maken, kunnen jullie nog wat leuke fotos van Pattaya bij deze blog vinden.

• 12 September 2010 - 12:33

Janet:

heerlijk dat paradijs daar, wat zul je moeten afkicken over een paar maand.Blijf genieten. Kus.

• 13 September 2010 - 13:23

Saskia:

Hé Margotje wat zie je er goed uit...
    Die rode wangen is dat van de drank of van de zon?
    Je hebt al wat inkopen gedaan... je valies zal op de retour veel te zwaar wegen hoor!
    Wacht maar tot je in Chang Mai komt...
    Dikke zoen
    Saskia

• 15 September 2010 - 16:34

Marjolein :

Oh, door jou verhalen krijg ik alleen maar meer zin om ook heen te gaan! Wat een luxe in dat resort en een uitzich, wauw.

Liefs,

• 15 September 2010 - 16:49

Nikki:

Hee meis, blij om te lezen dat je het naar je zin hebt. Blijf het dapper vinden. College's zijn erg leuk en interessant, hoop echt dat dit het gaat worden.
    Veel plezier van het weekend, heb zo'n idee dat dat wel gaat lukken, btw, leuk dat je even smsje stuurde.

Kusjess!!

• 18 September 2010 - 18:52

Oma:

je moeder en robin en ik hebben de reis geboekt naar Bali Wat geweldig dat je het naar je zin hebt Heel veel liefs je Oma