From School to the military and finaly bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Margot Wolters - WaarBenJij.nu From School to the military and finaly bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Margot Wolters - WaarBenJij.nu

From School to the military and finaly bangkok

Door: margot

Blijf op de hoogte en volg Margot

06 September 2010 | Thailand, Bangkok

Sawadeeka allemaal

Na een weekje maar weer eens een berichtje vanuit het verre Bangkok. De eerste week heb ik dan ook al weer genoeg beleeft zoals ik al eerder heb verteld hadden we maandag onze eerste les dag. En die avond een etentje op één van de hoogste verdiepingen van alle gebouwen in de school. Natuurlijk kregen we in het donker een super mooi uitzicht te zien over het gehele gebied. Het eten was lekker en het was ook super gezellig. We hebben alle tutoren van de afdeling van stenden gezien aan Rangsit University, op een paar na natuurlijk.

Die dinsdag en woensdag waren niet al te bijzonder aangezien we alleen maar college hadden dus veel luisteren. Woensdagmiddag zijn we maar eens naar het zwembad gegaan, dit is wel bijzonder aangezien niemand daar in bikini loopt alleen wij, dus je wordt er dan ook we behoorlijk aangekeken, als één van de weinige in bikini, maar goed daar ben je “toerist”voor. Donderdag hadden we dan onze eerste Workshop van Thai massage. Dit was echt super leuk, al snel bleek dat we in Nederland een heel ander beeld hebben van massage, dan wat Thai massage in werkelijkheid is. Je werkt met drukpunten. Je hebt 2 soorten Thai massages. Bij eentje worden niet alleen je hadden gebruikt, maar ook de knieën en de ellebogen. Wij krijgen de vorm die alleen met de handen is. Deze werd vroeger alleen voor de Koninklijke familie gebruikt. We moeten veel met onze duimen werken wat betekent dat we na de hele leg massage te hebben gedaan voor een paar uur lang we ook echt zere duimen hadden. Maar dat is nog niks, aan het eind van deze periode moeten we onszelf met onze vingertoppen onze kont kunnen opdrukken en zo 45 sec tot 1 minuut kunnen. Dus dat wordt nog wat op het tentamen.

Vrijdag was het dan zover we gingen naar de Royal military academy , waar we een Orientation camp hadden met alle studenten van Stenden Rangsit university. We waren ongeveer 2 uur te vroeg dus werd het programma een beetje omgegooid. We zouden eigenlijk de zaterdag ochtend gaan schieten maar dit werd dus verplaatst naar de vrijdag ochtend. Nou jullie raden het nooit ik heb ook geschoten, maar zoals jullie wel zouden verwachten kan ik het voor geen meter. Heb volgens mij met 5 kogels van de 10 de schijf geraakt maar dan nooit in het goede gedeelte. Die man werd volgens mij ook zwaar wanhopig van mij maar goed. Het was een leuke ervaring en zo kan ik nog eens wat op mijn blog vermelden. Na het schieten was het tijd voor de lunch, wat natuurlijk rijst was en wat ook nog eens betekende dat het 2 keer per dag rijst zou worden. Het eten was erg scherp dus was weer even wennen aangezien we hier toch altijd nog wel wat minder scherp eten proberen te bestellen. Na de lunch werd het tijd voor Teambuilding achtige games. Van elke ronde moest het verliezende team een dansje doen. Zowaar zat ik in een team dat constant 2de werd en nog een aantal keer 1ste wat betekende dat we de winnaar werden. Maar natuurlijk gaat het daar niet om. Daarna gingen we via een kabelbaan over het water en moest je een waterballon in de band gooien, dit was echt super leuk en daarbij hebben we met zijn allen ook erg gelachen. Na de spelletjes hadden we even tijd om te douchen in onze accommodatie voor die nacht, wat erg muf rook maar goed voor een nachtje was het te doen. Die avond hadden we een White party gehad, wat niet een party was maar een Oude Thaise ceremonie, wat een geweldige ervaring was. We moesten langs alle leraren die gaven ons een witbandje die staat voor oa geluk, gezondheid en een goed verblijf in Thailand. Dit was een super mooie ceremonie. Na de ceremonie gingen we nog wat spelletjes doen en was het avond programma al om 9 uur voorbij. De Volgende ochtend moesten we al weer vroeg aan het ontbijt zitten, en konden we nog wat activiteiten doen, maar die waren niet echt superleuk of wel heel erg avontuurlijk dat ik besloot het maar eens rustig aan te doen;) soms kan ik wel een held op sokken zijn hoor. Na de lunch was het dan tijd om weer terug te gaan en konden we die avond lekker relaxen.

Vandaag zijn we een dagje naar Bangkok geweest, wat betekende om kwart over 9 aan het ontbijt en om kwart voor 10 een taxi zien te pakken. De eerste taxi chauffeur begreep ons niet helemaal, maar die andere man deed er alles aan om ons naar de goede plek te brengen. Om dat we in een buitenwijk van Bangkok zitten, moeten we toch wel een uur in de taxi zitten om in het centrum te komen, dit kost ongeveer 5 of 6 euro, dus dat is niet duur en kan dus dan ook makkelijk. Aangekomen bij Grand Palace waren we dan toch eindelijk aangekomen in BANGKOK CITY:D!! en gelijk werden we omgeluld om een TUK-TUK in te gaan, wat betekende dat we niet meteen naar Grand Palace konden. Dit kwam doordat die chauffeur een heel verhaal ophing over dat we er niet in konden vanwege een meditatie. Hier waren we al voor gewaarschuwd, maar toch ingetrapt de man klonk best geloofwaardig. Het werd dan ook een hele ervaring, we zouden naar wat tempels gaan, maar hebben uiteindelijk 2 gezien en 3 winkels bezocht. We moesten daar eigenlijk wat kopen en 10 min binnen blijven want dan konden de chauffeurs een coupon krijgen voor benzine, maar dat deden we natuurlijk niet waardoor de chauffeurs een stuk chagrijniger. Na de tocht in de tuk-tuks was het dan toch eindelijk tijd om de grand palace te bezoeken. Dit was echt super mooi met al die tempels en de budah's daarna een broodje gegeten in een Frans broodjes ding waar meer mensen van de opleiding waren. Daarna zijn we met een bootje naar China Town gegaan. Natuurlijk moesten we wel eerst opzoek naar de rivier maar die was al snel gevonden. Aangekomen in China Town was ik enorm onder de indruk het zag er supergezellig uit. We liepen door een straatje wat een beetje leek op de souks van Marokko. Daarna kwamen we in de hoofdstraat van China Town uit, dit was heel indrukwekkend. Het leek een hele andere wereld. Dit bracht ook een sfeer met zich mee. Na wat door China Town gelopen te hebben vonden we het wel weer tijd worden om naar huis te gaan. Dus hebben we maar weer de taxi terug genomen naar Sita villa. Waar we heerlijk gegeten hebben.

Nu was het dus tijd om maar eens een blog te schrijven. Morgen hebben we een workshop healthy food, wat betekent dat ik ga koken. Donderdag wordt het tijd om de president van de school te ontmoeten en hebben we college. Van woensdag tot vrijdag zitten we in Centara Grand Mirage Beach Resort in pattaya. Wat dus lekker relaxen wordt. (zoek maar op)
Dus laat snel weer wat van mij horen
Dikke kus
Margot

• 05 September 2010 - 18:30

Marjolein:

Hey Margot,

Wat maken jullie veel mee in zo'n korte tijd, en jullie weekend wordt wel heel relaxed! Alleen snap ik niet wat je bedoelt je kont optillen met je vingers? Dat ga ik je toch nog eens vragen;)

Liefs,

• 06 September 2010 - 07:10

Saskia:

Margotje

Jij zal alles kunnen bij je terug komst naar Nederland.En Thais eethuis openen, een massagetempel etc...ik kijk er naar uit om bij je langs te komen.
    Ik weet wat ze bedoelen met je kont optillen met je vingers,das oefenen zunne!!!
    Succes en geniet
    Saskia en Aruna

• 06 September 2010 - 16:04

Mama:

dat wordt dus koken thuis, fijn dat je zo geniet en blijf dit ook doen.
    Liefs

• 07 September 2010 - 15:13

Rogier :

nu dus trainen die handel

• 12 September 2010 - 13:42

Hallo Margot:

Met volle teugen zit ik te genieten van alle leuke dingen die jij daar meemaakt Een geweldige belevenis Heel veel liefs Oma