Van winkelen tot schooluniform - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Margot Wolters - WaarBenJij.nu Van winkelen tot schooluniform - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Margot Wolters - WaarBenJij.nu

Van winkelen tot schooluniform

Door: margot

Blijf op de hoogte en volg Margot

30 Augustus 2010 | Thailand, Bangkok

Hoooi Allemaal
Hier weer en berichtje uit het verre Bangkok. De eerste paar dagen maar eens rustig aan gedaan en geprobeerd onze jetlag een beetje weg te werken, wat nog best moeilijk bleek te zijn. Vrijdag kregen wij een rondleiding door de gehele school, dit bleek nog groter dan ik dacht. De universiteit bestaat uit ongeveer 15 gebouwen gelukkig hoeven we maar in 3 of 4 van de gebouwen te zijn. Het is wel bijzonder om iedereen in de zelfde kleding te zien lopen, maar iedereen draagt het toch weer op zijn eigen manier. Na de rondleiding gingen we het schooluniform halen, wat bestaat uit een plooirokje en een witte blouse. Dus lekker netjes. Het ziet er nog niet zo erg uit dan ik had verwacht, maar ben blij dat we het in Nederland niet hebben. Ook al scheelt dit wel een kleding crisis.
Na het uniform kopen gingen we weer terug naar Sita Villa waar we even gerelaxt hebben..

Tegen half 4 gingen we naar het winkel centrum. Dit winkelcentrum het Future park. We hadden een hele lijst met dingen die we moesten hebben, maar op het moment dat we binnen kwamen stonden we met een mond vol tanden. Het was echt enorm groot overal waar je keek waren winkels en eettentjes. Toen begonnen we met de lijst af te werken wat nog best een pittige taak bleek te zijn, vind maar eens een zaak waar ze handdoeken verkopen tussen al die winkels. Na een poosje zoeken vonden we de handdoeken en waar toe aan het volgende op de lijst(zo ging het dus nog wel even door). We hebben ook een mega grote bioscoop gezien, waar we zeer zeker nog een keertje heen gaan. Het moet namelijk een bijzondere ervaring zijn om in Thailand naar de bioscoop te gaan dus ben benieuwd. Toen we zo’n beetje alles van de lijst hadden kwamen we in een Health gedeelte van het winkelcentrum, daar zagen we bakken met kleine visjes er in dit was een soort spa behandeling, gewoon midden in het winkelcentrum. Natuurlijk moesten we dit even uit proberen. Je moest met je voeten in die bak met visjes en dan gingen ze de doodhuidcellen van je huid eten. Dit zorgde natuurlijk voor de grootste lol. Na een tijdje waren we er aangewend en was de behandeling eigenlijk wel lekker. Je voeten werden er ook nog eens heerlijk zacht van. Na de bakken met visjes gingen we een hapje eten, natuurlijk hadden we geen zin in rijst dus gingen we naar de pizzahut:D .

Na het eten gingen we terug naar Sita villa maar dit was moeilijker dan we dachten. We hadden bij aankomst een papier gekregen waar op het adres stond en een route beschrijving naar de accommodatie, dit konden we dan aan de chauffeurs geven. Maar de chauffeur die wij hadden snapte het niet helemaal. Zodra we in de buurt van Sita villa waren vroeg hij aan ons hoe we moesten rijden, wij wisten alleen maar de wandel routes dus dat werkte niet. Uit eindelijk reed hij alle straatjes af tot dat wij het herkenden en de weg naar Sita villa wisten. Toen we aan waren gekomen vertelde de man dat er een fout op de kaart stond, vandaar dus.
In het weekend hebben we niet veel bijzonders gedaan, een beetje boodschappen en lekker rondgehangen, we waren namelijk wel kapot van de reis.

Vandaag was het dan zo ver, we hadden de eerste schooldag, wat betekende uniformpje aan (foto’s komen nog) om 10 uur hadden we het eerste college, wat een introductie op het moduul was. Toen kregen we de groepsindeling. Toen bleek dat we alle 4 in een andere groep zaten, en dat gold een beetje voor iedereen van de groep. Na een tijdje klagen en drammen kregen we de docente zover om de groepsindeling te veranderen nu zit ik gelukkig wel bij mijn kamergenootje (Ria) in de groep, Seline en Esther zitten samen in een andere groep, maar allebei hebben we les in de ochtend, wat betekend dat we op sommige middagen wat leuks kunnen doen als er dan geen andere workshops zijn. Na het eerste college hadden we gelijk nog eentje van dezelfde docente, dit college hete Thai Holistic Health en was erg kort. Hierin hebben we de Wai geleerd, wat de Thaise manier is van begroeten en ze heeft wat Thaise worden verteld die handig waren zoals, Khob Khoon Kha wat bedankt betekent. Sawat dee kha wat goedendag betekent en la kohn, wat tot ziens voor een langere tijd betekent.

Nu heb ik dus even tijd om een verslag je te schrijven, om 17.00 hebben we een welkomst diner, waarbij we niet in uniform hoeven te verschijnen maar wel in nette kleding. Maar gaat vast gezellig worden.

Dus Sawat Dee en tot een volgende blog.

PS. De accommodatie bevalt goed, vrijdag hebben we een soort van introkamp en gaan we naar de Chulachomkla (ofzoiets dergelijks) o Royal Military academy waar we 1 nacht zullen verblijven, dus ben benieuwd wat we daar gaan doen.

• 30 Augustus 2010 - 18:53

Robin:

hoi margot,

fijn dat je zo geniet in deze vreemde omgeving. spannende dingen moet je nog gaan doen denk ik.

groetjes/ sawat dee