Het einde van mijn avontuur in thailand - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Margot Wolters - WaarBenJij.nu Het einde van mijn avontuur in thailand - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Margot Wolters - WaarBenJij.nu

Het einde van mijn avontuur in thailand

Door: margot

Blijf op de hoogte en volg Margot

15 November 2010 | Indonesië, Bali

Hallo allemaal

Na een lange tijd stilte, is er toch echt weer een blog vanaf de andere kant van de wereld. Het verhaal wordt even opgesplits in 2 blogs omdat ik nu al op Bali zit en ik al een paar week niet heb geschreven valt er natuurlijk veel te vertellen ook nog over Thailand. Ik was geeindigt bij mijn verhaal over chiang mai. Zoals jullie daarin hebben kunnen lezen had ik de week na chiang mai een week met een presentatie en een toets. De toets was een test in thaise massage. Hier bij moesten we een lootje trekken en daarop konden we zien welk deel we moesten masseren. Toen ik mijn lootje trok zag ik dat ik het been moest doen. Het been bestaat uit veel druk punten en is dus best piitig om te doen. Na een tijdje vergat ik bepaalde delen en zat ik op een verkeerd punt te drukken. Daarna heb ik me met wat anders nog snel verbeterd. Na de massage test was het dan echt het einde van mijn schooltijd in Thailand. Die avond ging in met een gezellige groep mensen, waaronder; Jolijn, Samantha en Frans, Martha, Elise, Elina, Thea en een Thais meisje eten in de sky tower. Vanuit deze toren heb je een super mooi uitzicht over de stad Bangkok. Je ziet de wegen kronkelen als spaghetti slierten, de mooie verlichte stad. Dus echt een stad die leeft. Na van het uitzicht genoten te hebben was het tijd voor eten op de, volgens mij 82ste verdieping bevond zich het restaurant, waar een lopend buffet was. Gezellig met zijn allen aan 1 tafel met een super mooi uitzicht wat wil je nog meer als afsluiting van de schooltijd in Bangkok. Na het eten zaten we nog lekker na te genieten, maar het werd ons duidelijk gemaakt dat ze zo wouden sluiten dus dat we toch echt moesten gaan. Onder aan de toren was een marktje dus hebben we daar nog even wat rond gelopen en een cadeautje gekocht voor onze lerares in Bangkok.

Die vrijdag was het een vrije dag, de mensen van hotelmanagement moesten een progress test maken dus die moesten nog naar school, maar een grote groep had al vrij. Omdat wij die avond zouden vertrekken met het vliegtuig naar Phuket, mocht ik mijn spullen weer inpakken. Na wat gekloot met de koffers was dat ingepakt en kon ik alvast beginnen met het inpakken voor mijn koffer naar Bali aangezien we die vrijdag daarop naar Bali zouden vertrekken. Dit scheelde weer veel stress voor de donderdag ervoor. Na dit ook gedaan te hebben was het tijd om samen met Jolijn en Thea ons cadeautje af te leveren bij onze lerares, we hadden voor haar een Heineken shirt gehaald ( aangezien haar bijnaam Miss beer is) en een kaartje er bij. Het was dus echt de allerlaatste keer naar school lopen. Na het stuk naar school gelopen te hebben kwamen we aan op de 12de verdieping waar we miss beer gelukkig in haar kantoor vonden, We gaven het cadeautje en ze vertelde dat Heineken haar favoriete merk was en dat ze al meerdere van die shirts had, ( zo origineel waren we toch niet) maar ze was er heel blij mee. Na een dikke knuffel gegeven te hebben, gingen we terug naar Sita villa waar we om 6 uur zouden vertrekken richting het vliegveld. Na nog even gewacht te hebben was de groep compleet en vertrokken we met de vertrouwde groep van 8 richting het vliegveld. Na 2 taxi’s tegen gehouden te hebben, gingen we toch echt naar het zuiden. Waar ons zon zee en strand te wachten stond ( of toch niet ???) . Na een uurtje rond rijden en 100 baht per persoon lichter, kwamen we aan op het vliegveld. We gingen gelijk inchecken zodat we daarna nog wat konden eten voor we door de douane gingen. Nadat we door de douane waren, konden we na een tijdje wachten toch echt het vliegtuig in. Phuket is ongeveer anderhalf uur vliegen was het eigenlijk stijgen, heel kort recht en dan weer dalen. Om 11 uur stapten we uit het vliegtuig, konden we de koffers pakken en opzoek naar een taxi. Dit was één van de vele hindernissen van onze reis. Als je door de deur van de luchthaven naar buiten stapt heb je meteen 20 man om je heen staan die je wat aan willen bieden qua vervoer. Wij wilden gewoon op de meter dus na een tijdje zoeken dachten we er 1 gevonden te hebben. Al snel kwamen we daar er ook achter dat je over de prijs moest onder handelen want ze wilden hier ook niet op de meter. Uiteindelijk zijn we voor een redelijke prijs met de taxi gegaan, iedereen was doodmoe en had dus ook geen zin om nog uren te wachten op een goedkoper alternatief. Na een uurtje in de taxi te hebben gezeten kwamen we aan bij het hotel, dat we voor 1 nacht hadden geboekt. Daar kwamen we er achter dat er geen ontbijt bij de prijs inzat terwijl dit wel op internet stond. Na een hele lange discussie legde we er ons maar bij neer, want het was inmiddels na twaalven en iedereen was helemaal gaar van de reis.

De volgende ochtend alweer vroeg op om de boot voor die middag richting Koh Phi Phi te regelen. Gelukkig konden we het vervoer naar de haven ook meteen regelen. We zouden om 13.00 opgehaald worden en de boot vertrok om half 3. De rest van de ochtend hebben we dus lekker aan patong Beach op Phuket gezeten heerlijk in de zon. Om 1 uur stapten we dan in het busje die ons naar de boot bracht. Eenmaal op de boot moesten we nog een tijdje wachten voor we eindelijk vertrokken. En daar gingen we dan over de helder blauwe zee richting het " o zo mooie Koh Phi Phi. "Eenmaal aangekomen op het eiland, moesten we natuurlijk nog een accommodatie vinden. Nou gaat het op Koh Phi Phi zo. Je loopt mee met een mannetje, die in zijn kantoortje allemaal foto’s heeft hangen van verschillende accommodaties, na een hele lange tijd kijken zagen we toch iets voor een redelijke prijs. Dus wij met de taxiboot naar dat deel van het eiland. Aangekomen bij de accommodatie, zagen we iets heel primitiefs; een hutje met daarin een bed en een wc dat je met een bakje door moest spoelen. Als snel besloten we dat we ergens anders heen wouden, alleen begon er een storm op te komen. Dus gingen we in de storm met de boot de zee op. De golven waren 2 meter hoog en we werden soms dus goed nat van die dingen. Eenmaal terug bij het kantoortje konden we toch nog een accommodatie vinden voor de eerste nacht. Met zijn 4 in een kleine kamer, maar je moet wat. Ondertussen toch maar opzoek naar een luxer verlijf. Die avond nog wat onderhandelt, maar we hadden gezegd we slapen er nog een nachtje over. Zondagochtend stonden we vroeg op om naar het vrouwtje te gaan waar wij de avond ervoor onderhandeld hadden over de accommodatie. We waren er echt zeker van dat we dit wouden. Gelukkig was het weer droog dus gingen we er van uit dat we de rest van de dag een strand dag hadden. Maar zodra wij bij het hotel waren en onze spullen hadden neergezet, begon het alweer te regenen. We moesten nog ontbijten dus door de regen naar een eet tentje in de buurt om lekker te ontbijten. De rest van de dag bleef het regenen dus bestond de dag uit wat rondlopen door het plaatsje, op de hotelkamer zitten en ergens een hapje eten of een drankje doen. Maandag was het weer nog niet echt veranderd, we hadden ons een beetje opgesplitst de ene helft ging naar view point en de andere helft hing wat rond op de hotelkamer. Liep wat rond door het plaatsje en ging ergens zitten zodat we eens wat anders zagen dan de hotelkamer ( dit laatste was mijn tijdverdrijf). De volgende dag regende het nog steeds, ik werd er gek van maar toch hadden we besloten om ook naar viewpoint te gaan aangezien Esther, Seline en Ria er zo enthousiast over waren de dag er voor. Dus daar begonnen we aan de tocht, natuurlijk hadden we er een zware klim op zitten en kwamen we er achter dat we de verkeerde kant uit waren gelopen en terug moesten. Uit eindelijk kwamen we bij de trappen aan die naar viewpoint lijden. Wat eerst leek op een paar treden werd daarna een stuk langer. Eenmaal aangekomen bij het eerste viewpoint konden we al een mooi uitzicht zien. Ook hingen er in het hutje daar foto’s van hoe het tsunami in één keer alles had veranderd. Heel indrukwekkend. Na wat bijgekomen te zijn liepen we verder naar het 2de viewpoint, dit was ook nog een hele klim maar daar kreeg je echt wat voor terug, wat een mooi uitzicht. Door de foto’s die ik bij het eerste viewpoint had gezien, hield ik de beelden van het tsunami in mijn achterhoofd waardoor het nog indrukwekkender werd. Opeens realiseer je je echt wat het allemaal heeft aangericht. Je kon ook duidelijk zien dat je eigenlijk geen kant uit kon. De berg kom je niet makkelijk op en op het strand kan je al helemaal geen kant uit. Maar het uitzicht was wonderschoon. Toen we eenmaal beneden waren en wat gingen lunchen begon de zon te schijnen. We splitsten ons weer op, een groep ging naar Maya Beach en de andere ging lekker aan het zwembad liggen. Dit laatste deed ik zodat ik nog even de 3 uurtjes zon mee kon pakken. Die avond hebben we met zijn allen gezellig gegeten en hebben we een drankje gedronken. Omdat het 1 van de laatste avonden was in Thailand, en één van de laatste avonden samen met Elize, want die zou vrijdag weer terug naar Nederland gaan.

Woensdag was de dag van de terug reis naar Bangkok. Om 9 uur vertrok de boot naar Phuket waar we nog een paar uur hadden voor we werden opgehaald om naar het vliegveld te gaan. Dus gingen we nog even aan het strand van patong Beach wat eten en toen was het echt tijd om naar het vliegveld te gaan. Om 20 voor 5 vertrok het vliegtuig richting Bangkok, we vlogen weer anderhalf uur en kwamen rond 6 uur aan op het vliegveld. We gingen als afsluiting daar nog wat eten en toen moesten we echt voor de laatste paar nachten naar Sita villa.

De laatste volle dag (donderdag) was druk, koffers inpakken, kamer schoonmaken, en koffers wegen. De kamers moesten schoon want de eigenaresse kwam de kamers controleren of alles nog heel was. Ook moesten we onze laatste rekening betalen. Daarna was het wachten tot we vertrokken naar Bali. We werden in de nacht van donderdag op vrijdag om 3 uur opgehaald om naar het vliegveld te gaan om dan eindelijk naar Bali te vertrekken.

Om 8.50 vertrok het vliegtuig toch echt en was het Goodbye Thailand.

Dus voor de laatste keer, Sawadee ka

Margot

• 15 November 2010 - 11:28

A.B.:

Wanneer is deze blog geplaatst; over 6 uur.. haha!
    Mooie avonturen Laiverd, op al die regen etc. na!
    dikker Kuss ll'

• 15 November 2010 - 16:40

Janet:

een leuke afsluiting van een boeiende tijd.

• 15 November 2010 - 17:08

Hidde :

Leuk verhaal Margot!

H

• 15 November 2010 - 17:10

Margot Wolters :

wat een belevenissen te veel bijna om alles te onthouden Je beschrijft het zo dat je het allemaal voor je ziet Een heel mooi verslag liefs Oma

• 06 December 2010 - 10:09

Marloes:

Hye margot,
    Ook jij hebt het naar je zin lees ik, echt ontzettend leuk wat jullie allemaal doen en meemaken, Marjolein en ik kijken er ook echt naar uit. Voordeel dat jullie eerder zijn gegaan,hebben we stiekem toch een idee van wat ons te wachten staat.
    Heel veel plezier deze laatste weken en hele fijne feestdagen.
    liefs