Van cultuur tot relaxen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Margot Wolters - WaarBenJij.nu Van cultuur tot relaxen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Margot Wolters - WaarBenJij.nu

Van cultuur tot relaxen

Door: margot

Blijf op de hoogte en volg Margot

04 Oktober 2010 | Thailand, Bangkok

Heey allemaal

Na ongeveer 2 weken weer tijd voor een verslag vanuit Thailand. De afgelopen super veel leuke dingen gedaan en beleeft. Laten we beginnen bij het begin:

De week na de floating market gewoon weer les gehad. Dus is er niet veel gebeurt, ook al zijn we vaak vroeg vrij het enige wat ik doe is lekker buiten zitten of naar Future park en natuurlijk moet er nog huiswerk gemaakt worden. We hadden deze week maar 4 daagjes les, dus hadden we al vanaf vrijdag weekend, dit betekende natuurlijk een plan bedenken.

Donderdag 23 september zijn we voor de 2de keer aan Khoa San Road uitgegaan. Dit was zoals altijd weer super gezellig en zijn we tot in de late uurtjes door gegaan. We sliepen weer in hetzelfde hostel als de vorige keer, want het was goed bevallen. Die volgende ochtend op vrijdag moesten we tegen 11 uur beneden zijn aangezien we van plan waren een fietstocht te gaan maken door Bangkok. We moesten om half 1 aanwezig zijn bij een hotel waarvandaan de tour vertrok. Tegen 1 uur zaten we uiteindelijk op de fiets. Fietsen in Bangkok is nogal een gedoe met het drukke verkeer, maar met deze tour viel het echt mee. Als we over moesten steken gingen de 2 gidsen op de straat staan het verkeer tegenhouden en moesten wij zo snel mogelijk oversteken. We fietsen door de smalste steegjes in China Town, maar ook over de smalste paadjes in een bos/oerwoud in Bangkok. Er was zoveel te zien, maar er moest ook op de weg gelet worden natuurlijk. Tijdens de fietstocht zijn we ook langs een Chinese tempel gekomen en mochten we een wens doen. Verder zijn we nog een paar keer op een boot geweest met de fietsen wat echt super was. Een geslaagde dag dus.

Die zaterdag zijn we naar de oude hoofdstad van Thailand Ayuthaya gegaan. Hier kan je allemaal oude tempels zien en natuurlijk de Boeddha’s. We vertrokken met zijn allen tegen half 10 in de ochtend. We gingen met een busje van school naar Future Park en daar vandaan met een busje naar Ayuthaya. Dit koste in totaal zo’n 52 Bath. Geen geld dus!. Eenmaal in het busje naar Ayuthaya was het verhaal dat we 100 baht extra moesten betalen als hij ons naar de tempels zou rijden. Natuurlijk wouden we dit niet, dus bracht de van ons naar een plek waar allemaal Tuk-Tuks stonden. Eenmaal wat over de prijs onderhandelt te hebben gingen we met de tuc-tuc de hele dag langs allemaal tempels en Boeddha’s een hele ervaring. Zo kwamen we bij een enorm mooie tempel, waar bij er Boeddha’s in een rij stonden wat kleine en dan op eens weer een grotere en bij een liggende Boeddha. Dit was dan ook de eerste stop. Na hier een tijdje rond gelopen te hebben in de hitte, was het weer tijd om in de tuk- tuk te stappen naar de volgende bezienswaardigheid. Een enorme stenen Boeddha die ergens tussen de bomen lag. Deze was enorm groot, en heel indrukwekkend. Verder gingen we nog langs een hele boel dingen. Zoals de olifanten waar je op kon zitten, maar dit was zo onnatuurlijk en ze werden zo bruut behandeld dat we met ons allen besloten hadden dit niet te gaan doen. Toen kwamen langs een super mooie tempel met een enorm grote Boeddha daarin. We kwamen nog langs wat ruines en natuurlijk gingen we nog naar de hoofdattractie, in mijn ogen dan. Het hoofd van een Boeddha die tussen de boomstronken zit. Een heel bijzonder gezicht. Na deze laatste Boeddha was het tijd om in de tuk-tuk te stappen en weer richting het busje te gaan naar huis toe. Die avond nog wat gegeten in Future Park en naar de film gegaan. Dat laatste is hier ook al een hele ervaring. Je zit op de lekkerste stoelen die zelfs wat achterover zakken. Je hebt echt alle ruimte, de lekkerste popcorn. En het bijzonderste is dat vlak voor de film begint moet iedereen in de zaal opstaan, want dan wordt het volkslied afgespeeld. Na een avondje bioscoop was dan ook alweer de zaterdag voorbij.

Zondag gingen we dan eindelijk met het boemeltreintje naar Mahachai, dit hadden mensen gezien in de telegraaf en leek ons een hele ervaring. We zaten natuurlijk als enige blanken in de trein, de rest was allemaal Thai. Het duurde iets minder dan een uur om naar Mahachai te komen, wat zo’n 30 km ten zuiden van Bangkok ligt. Het is een vissersplaatsje en dat heb je ook wel meteen door als je daar aankomt. Met het marktje en de grote hoeveelheden vis die je er kan vinden. Na met de tuk-tuk wat rond te hebben gereden en wat over de marktjes te hebben gelopen was het tijd voor een lunch. Dit bestond natuurlijk uit vis en was overheerlijk. Na de lunch liepen we weer terug naar het station om op de trein te stappen en gingen we weer terug naar huis en was het weekend alweer voorbij en begon er weer een les week.

Maandags waren we onverwachts vrij door ziekte, dus werd het weekend wat langer. Wat betekende tijd voor huiswerk.

Dinsdag hadden we les, maar goed hadden we de middag weer om te relaxen. Woensdag waren we vrij door de hoeveelheid regen die er was gevallen. Maandag avond had het al hard geregend en stond het trappenhuis onder water, maar woensdag ochtend stonden de straten blank. Sommige stukken dreef je gewoon met de taxi. Dus zaten we nog een dag lekker bij Sita villa. Donderdag hadden we 2 uurtjes les en was het al weer weekend.

Vrijdag zijn we naar future park en ging ik naar de kwart finales van de Thailand open waar Rafael Nadal speelde en natuurlijk won die. Daarna was er nog een wedstrijd, maar was het ook wel tijd om terug te gaan want we moesten vroeg op de volgende dag.

Afgelopen zaterdag vertrokken we om 6.00 in de ochtend naar Koh Larn. Een eilandje in de buurt van Pattaya. Omdat we in Pattaya op de boot moesten stappen. Hebben we nog het Centara hotel ( lees mijn eerdere blogs) van een afstandje gezien. Had niet verwacht dat ik er nog zo dicht bij in de buurt zo komen. Eenmaal op de boot moesten we nog 45 -50 minuten varen voordat we op het eiland aankwamen. Toen begon het avontuur, als je van de boot komt krijg je gelijk allemaal mannetjes die je mee willen nemen naar een accommodatie. Dus stuurden wij 2 mensen van de groep mee. Dit zou 50 baht per persoon zijn voor heen en terug. De accommodaties bleken niets te zijn dus kwamen ze terug. En stuurden we 2 anderen op pad om wat beters te zoeken. Toen de eerste 2 meiden terugkwamen wouden de mannetjes betaald worden maar niet de in totaal 100 baht die we afgesproken hadden maar het dubbele. Dit wouden we niet en werd de politie er bij gehaald. Gelukkig was die het met ons eens en konden we de 100 baht geven en eindelijk op weg naar een betere accommodatie. Waar we nog de scootertjes waarmee je je over het eiland moest vervoeren regelden. We hadden in totaal zeven dus 2 op 1 scooter en 1 alleen. Ik zat het hele weekend bij Jolijn op de scooter die reed, omdat ik het niet aandurfde om zelf te rijden. Na onze spullen naar de kamer te hebben gebracht waar we met zijn zessen lagen, het was er echt super ruim en onze bikini’s aangetrokken te hebben was het tijd om op de scooter te zitten en naar het strand te gaan. Na een stukje gereden te hebben begon het natuurlijk te regenen, en waren we doorweekt. Na een stukje door gereden te hebben was er een plekje om te schuilen. We kregen een telefoontje dat seline een lekke band had en dat ze er later aan zouden komen. De groep was behoorlijk uit elkaar gevallen dus gingen we met zijn 4en verder van de in totaal 13 man. Na dat het droger werd konden we weer verder en kwamen er achter dat het strand nog geen 100 meter verder was, maar dat konden we natuurlijk ook niet meteen weten. Na wat gezwommen te hebben gingen we weer verder touren. Op steile en soms wat bochterige weggetje, maar met een super mooie natuur. Tegen het middag uur gingen we wat eten bij een visrestaurantje waar ze alleen maar Thai konden en geen Engelse kaart hadden dus moesten we het plaatje aanwijzen met wat we wilden. Ondanks het communicatie probleem was het eten super lekker. Na e lunch stapten we op de scooter en gingen we weer verder. Tegen het eind van de middag gingen we op het grotere strand liggen wat minder mooi was maar we waren er toch en hebben we nog lekker gezond. Tussen door hadden we bij andere strandjes ook wat gezwommen, dus was het nu tijd voor zonnen. Tegen etenstijd gingen we ergens eten waar ze zowel Thais als westers eten hadden, dus kunnen jullie wel bedenken waar ik voorging. We zaten lekker met de hele groep op het strand te eten tot het weer begon te regenen. We konden niet naar binnen want dat zat al vol met een hele groep. Toen ging de bediening allemaal parasols neer zetten sommige met gaten, sommige nog heel. De regen kwam er toch door heen dus gingen ze weer met die parasols lopen schuiven en moesten we ergens anders zitten. Ze waren er constant druk mee. Dus de services was erg goed. Na het eten gingen we nog even lans de 7 eleven om wat lekkers te halen en ging de groep weer in 2en naar de eigen kamers. We hadden in totaal 2 kamers met 13 man dus was super gezellig. Na nog wat gepraat te hebben en wat gekaart. Gingen we naar bed om de volgende ochtend weer op tijd het bed uit te gaan.

Zondag om 9.00 ging de wekker en was het tijd om spullen te pakken. Daarna stapten we weer op de scooter te stappen en naar het strand te gaan. Eenmaal op het strand aangekomen gingen we weer lekker de zee in, gingen we lekker liggen zonnen tot je raadt het nooit het weer begon te regenen. Gelukkig was dit tegen lunchtijd en gingen we maar wat eten. Toen dit op was werd het al wat droger en besloten we om op de scooter te stappen en nog wat rond te rijden over het eiland. Het was half 3 en we hadden om kwart over 3 afgesproken bij de accommodatie om naar de boot te gaan. We dachten dat de boot om 4 uur ging maar dit bleek half 5 te zijn, dus nog even wachten en ten vertrok de boot eindelijk. Ik heb een heerlijk weekend gehad en genoten van het relaxen.

Nog een kleine 2 week en dan is het al vakantie en is het tijd om te reizen en voor ik het weet zit ik al op Bali en komt met de kerst de familie.

Zoals jullie allang weten heb ik het erg naar mijn zin. Verder vind ik alle reacties super leuk. En voor de mensen die mij toch wel een beetje missen, voor jullie het weten kom ik jullie al weer lastig vallen:P
Een dikke Tût vanuit Thailand
Margot

• 04 Oktober 2010 - 11:32

Saskia:

Margotje,

Wat heb je het daar druk zeg, niet te doen...
    Het leven gaat ginder aan een heel ander tempo dan bij ons hé,
    Ben bang dat je bij je terugkeer naar Nederland wel een beetje home sick zult zijn (naar Thailand)
    Hoe leuk dat je fam komt met Kerst. Als Rogier niet graag reist mag ie bij ons in Belgie komen Kerst en oudjaar vieren.
    Mis je hem niet teveel?
    Hou je goed en geniet he meid!
    xx Sas en Aruna

• 04 Oktober 2010 - 11:38

Nikki:

Lastig vallen is het niet hoor meid.
    Ben blij dat je het zo leuk vind, geniet er van om al je verhalen te lezen.
    Heb er toch stiekum wel een beetje zin in dat je weer terug komt, hihi;)

Meisje, vergeet niet dat ik van je hou!

Kussies, Nikki

PS: bedankt voor je lieve kaart! (had je gemailt, maar heb je denk ik niet gelezen.)

• 04 Oktober 2010 - 16:02

Jan (die Ome):

jeetje Margot wat een avonturen. Leuk dit allemaal te lezen, het lijkt me zeer bijzonder dit allemaal mee te maken.

jan

• 05 Oktober 2010 - 19:00

Margot:

wat een belevenissen ,geweldig om dit mee te maken,Wanneer is de regentijd voorbij of duurt het nog een tijdje Heel veel liefs Oma

• 08 Oktober 2010 - 14:57

Janet:

gewelidig allemaal , wat een groot feest. waqt zul je moeten afkicken als je weer terug bent.Blijf nu genieten

• 08 Oktober 2010 - 17:16

Robin:

lieve margot,
    een groot feest in thailand. volgens mij heb je geen tijd om aan huis te denken.je moeder sterft van verlangen om je te zien. als ik dit lees moet je gewoon na bali bijtekenen in thailand.

groetjes uit gronnen

robin