Marokko - Reisverslag uit Ten Boer, Nederland van Margot Wolters - WaarBenJij.nu Marokko - Reisverslag uit Ten Boer, Nederland van Margot Wolters - WaarBenJij.nu

Marokko

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Margot

23 Augustus 2010 | Nederland, Ten Boer

Na 2 weken veel cultuur op doen is het tijd geworden om maar eens wat te vertellen over mijn reis in marokko.

8 augustus was het dan zover de vakantie begon en we stapten op het vliegtuig naar Marrakesh. Alles ging zoals het moet, geen vertragingen, koffers kwijt of wat je ook maar gebeuren kwam. De transfer stond in de aankomsthal te wachten met een papiertje met Robin Dullaart er op en alles liep volgens plan. Toen we bij het hotel aankwamen begon het gezeik. We waren niet bekend bij het hotel. dus moesten we de host gelijk al bellen.Wat bleek nou we hadden het verkeerde hotel doorgekregen. Het hotel zou 2 taxis regelen om ons naar het juiste hotel te brengen. Toen zagen wij 2 hele kleine taxis aankomen en we zagen het probleem al. hoe krijg je hier nou 6 koffers in.. nou het lukte maar MIJN koffer hing half buiten de auto. Dus wij vroegen kunt u niet al te hard rijden, maar daar trok hij zich niet echt wat van aan. Gelukkig lag mijn kleding niet half op straat.

De volgende dag begonnen we aan de rondreis we waren met een groep van intotaal 16 man wat betekende 3 jeeps. wij zaten met toch 2 andere mensen in de jeep. Mijn broertje en ik moest achter in de jeep zitten waar niet echt veel been ruimte was ( gelukkig kwam op de helft van de week een nieuwe auto maar dat wisten we niet). Onze gids hete Galit. Onze chaffeur hete hassan, die gelukkig aardig was:D... we gingen die dag door het atlasgebergte, we kwamen er al snel achter dat de wegen daar echt slecht waren. dus dat was hobbel en nog een hobbel. toen weken we van de weg af en zei hassan "this is the normal route"dus wij dacht het zal wel.. Iedereen zat stijf in de auto de weg ging redelijk stijl naar beneden en door de bobbels stootte ik helemaal achter in de jeep een paar keer mijn kop XD ( het zal ook eens niet) toen we weer de doorgaande weg op kwamen zagen we de andere jeeps rijden en bleek dat Hassan met ons had zitten kloten.. we kwamen aan in een Kasbah, waar we bleven over nachten. De volgende dag gingen we een wat saaiere weg rijden en kwamen we uiteindelijk bij de rots woestijn.. na een hele dag rijden en hoge temperaturen hadden we een stop om op een drommedaris te gaan rijden.. Natuurlijk deed de hele groep het en hadden we enorme lol. Mijn drommedaris raakte los van de rij waardoor dat beest stil ging staan.. gelukkig begreep de man aan de reactie van mij en Aruna (meisje van de groep) dat er wat was en maakte hij het beest weer vast. toen begon het te stormen we werden dus letterlijk gezandstraalt, maar eigenlijk gaf dit gewoon een extra sfeer:D. na een uur rijden op de drommedaris. gingen we verder naar de accommodatie wat een bedouine tent in de woestin was. Ik zag er wel wat tegen op omdat ik bang was voor ongedierte(in de zin van schorpioenen) maar het werd ons verzekerd dat die er niet waren, dus ik vond het helemaal primA. WE kwamen aan in een zand storm. omdat het dit weer was mochten we kiezen voor of met de hele groep naar een hotel of hier te blijven.. we besloten allemaal natuurlijk om te blijven, het is toch een hele ervaring. We hadden een super gezellig avond en de wind was gaan liggen dus nergens last van.

Woensdagochtend was het weer vroeg op staan en gingen we toch echt de woestijn in. dat betekende kale vlaktse met af en toe een mens vanuit het niets en soms wist je niet waar ze van daan kwamen, en af en toe een bedouine tent. Het was snik heet gelukkig had de jeep airco maar die viel steeds uit. HEt was een hele ervaring om de woestijn zo te zien alle die stenen en dat mensen gewoon ergens een tent in de buurt van een bron hadden staan en moesten leven van in mijn ogen helemaal niets. of mensen die ergens liepen en je in geen veld of wegen een tent kon ontdekken.

die donderdag was de dag van de ezel tocht. Ik zat natuurlijk op een mannetjes ezel die volgens een paar mensen hitsig was want die zat de hele tijd te balken en was te koppig voor woorden wat de ezeltoch niet helemaal prettig maakte, maar toch vond ik leuk om mee te maken. Mensen vragen hier om fooi dus het meisje die mijn ezel vast hield ook.. ik had geen geld maar ze bleef maar drammen toen we naar binnen gingen om te lunchen en we weer naar buiten kwamen stonden die kinderen er nog en kon ik dat meisje haar fooi geven, een jongentje wou het pakken en ze begonnen elkaar letterlijk te slaan.. dit was heel raar om te zien.

We hadden wel ontdekt dat er heel veel armoede is in marokko vooral onder de berbers.

die vrijdag gingen we door de hoog atlas wat betekende veel bochten en een grote aantal misselijke mensen.. gelukkig had ik nergens last van en kon ik van het Super mooie uitzicht genieten. Ik heb nog nooit zoiets gezien. die vrijdag reden we naar MArrakesh en sliepen we weer in het zelfde hotel als aan het begin.

Die zaterdag de laatste dag van de rondreis gingen we marrakesh in.. we gingen naar de souks en naar het grote plein ( weet de naam niet meer). Het was super mooi en we hebben veel gezien. die avond gingen we voor het laatst gezellig met de groep eten. Die avond gingen de eerste mensen al weer terug naar huis en was het tijd om afscheid te nemen

Zondagochtend gingen wij naar agadir samen met nog een aantal van de rondreis waar iedereen nog een weekje strand zou doen. en hebben we daar nog een keer afgesproken met elkaar..

Agadir was echt heel anders dan al die armoede. het was echt gericht op toerisme en mensen waren daar heel anders.. Maar we hebben daar heerlijk kunnen uitrusten van al die indrukken..

Ik had de rondreis door marokko voor geen goud willen misssen het was echt een super ervaring. zoveel verschillen tussen landschap. Het was allemaal heel indrukwekkend maar wat me toch het meeest bij is blijven staan is de armoede die we hebben gezien..

Als iemand ooit naar marokko gaat ga ook een rondreis maken het is een super ervaring:D

Woensdag is het ook weer zover dan is het alweer tijd om nederland te verlaten en vertrek ik naar Bangkok.. dus voorlopig nog genoeg te beleven en ik zal proberen jullie via nog meer blogs up to date te houden:D

  • 23 Augustus 2010 - 16:10

    Marjolein :

    Wat heb je veel meegemaakt in 2 week tijd, en nu nog 2 dagen en je vertrekt alweer!

  • 24 Augustus 2010 - 15:22

    Sanne:

    jeetje wat een avonturen, en je gaat nu voor een heel lange tijd weg! geniet ervan, maar dat gaat vast helemaal goedkomen. ik ben inmiddels aardig ingeburgerd in Namibia de tij gaat snel, ben hier alweer een maand
    succes de komende tijd!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margot

Actief sinds 28 Dec. 2009
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 43219

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2013 - 25 Augustus 2014

Traineeship Australië

25 Augustus 2010 - 24 Januari 2011

Grand Tour Thailand/Bali

08 Augustus 2010 - 22 Augustus 2010

zon zee en Heeel veel zand

Landen bezocht: