Nog 4 weken te gaan - Reisverslag uit Cairns, Australië van Margot Wolters - WaarBenJij.nu Nog 4 weken te gaan - Reisverslag uit Cairns, Australië van Margot Wolters - WaarBenJij.nu

Nog 4 weken te gaan

Door: Margot

Blijf op de hoogte en volg Margot

31 Januari 2014 | Australië, Cairns

Lieve allemaal,

Hier weer eens een berichtje uit het oh zo verre Australië. Het einde van mijn traineeship is in zicht. Vandaag over 4 weken is het alweer mijn laatste dag bij Nomads Cairns en ik kan oprecht zeggen de tijd vliegt voorbij. Gelukkig is over 4 weken mijn tijd in Australië nog niet voorbij. Maar daar straks meer over .

Maar nu eerste de laatste paar weken nadat Vincent en Marije zijn vertrokken is er over het algemeen niet heel veel bijzonders gebeurt. Mijn weken bestonden vooral uit werken, uitgaan en relaxen in de zon (als de zon scheen). Dit laatste is namelijk de laatste tijd niet meer vanzelf sprekend. Je merkt nu echt dat het regenseizoen begonnen is. We hebben veel regen, wind en natuurlijk blijft het warm. Het toppunt was denk ik eind vorige week begin deze week met een temperatuur van bijna 40 graden. Afgelopen week was ook nog even spannend, er was een kans dat Cairns getroffen zou worden door een Cycloon maar gelukkig voor ons veranderde deze van richting en kwam die zuidelijker aan land. Vervelend voor de mensen daar natuurlijk, maar ik ben veilig. Vanwege de cycloon die zich vormde hadden we de eerste paar dagen van deze week ( maandag en dinsdag), mijn vrije dagen veel regen en harde wind. Dit is gelukkig nu minder. Hopelijk heb ik aankomende maandag en dinsdag mooi weer tijdens mijn vrije dagen zodat ik lekker bij kan kleuren bij de lagoon.
Verder is het op het werk aardig rustig, het is laagseizoen natuurlijk. Ookal kan het soms nog wel hectisch zijn aangezien ik, nu kris weg is, de enige ben die echt weet wat die doet. Dus soms is dat niet echt handig. Ergens in februari komen er nog nieuwe stagiaires. Dus voorlopig zal het trainen van mensen nog wel dagelijkse kost zijn voor ons. Gelukkig zijn er wel weer leuke mensen komen werken waardoor het altijd gezellig is bij Nomads.

Zoals ik al eerder schreef nog 4 weken en dan ben ik klaar hier in Cairns. Dan gaat er weer een nieuw avontuur beginnen. Vandaag heb ik alle vouchers gekregen en zijn alle accommodaties bevestigt, dus ik kan eindelijk een beetje vertellen wat ik nu ga doen. Vrijdag 28 februari is mijn laatste werkdag bij Nomads. Natuurlijk vertrek ik niet meteen de dag erna, maar zondag 2 maart is de dag dat ik na 6 maanden Cairns achter mij ga laten en de East coast af ga reizen. Wat ga ik nou precies doen? Nou , ik ga per bus de East Coast van Cairns tot aan Sydney afreizen (dat is zo’n 2,5 km ), hier doe ik dan 3,5 week over. Ik ga tijdens deze reis van allemaal mooie plekken bezoeken en bijzondere dingen bewonderen. Ik begin mijn reis op Magnetic Island waar ik 2 nachten verblijf, waarna ik door ga naar Airlie Beach and de Whitsundays. Vervolgens reis ik met een tussenstop in 1770 door naar Noosa waar ik een bezoek ga brengen aan Fraser Island. Vanuit noosa reis ik door naar Brisbane, Surfers Paradise, Byron bay en eindig ik in Sydney, waar ik natuurlijk nog een bezoek ga brengen aan de Blue Mountains. Op 26 maart vertrek ik om 22.10 ’s avonds vanuit Sydney en begin ik aan mijn lange vlucht terug naar Nederland.

Maar eerst ga ik nog een top tijd van mijn tijd in Cairns maken en zal ik jullie hopelijk de aankomende tijd nog wat updaten als er iets te vertellen valt.

Maar voor nu:
Heel veel liefs en een dikke tût

Margot

  • 31 Januari 2014 - 11:27

    Hilda:

    Klinkt allemaal erg mooi. Hoop km en veel mooie plekjes. Geniet er maar van. Nederland loopt niet weg. Veel foto's maken Margot..kan iedereen weer meegenieten. Liefs xx

  • 02 Februari 2014 - 15:16

    Ines Van Aurich:

    Hallo Margot,
    Fijn om te lezen dat jij het goed naar je zin hebt.
    Ziet er goed uit wat jij vanaf 2 maart a.s gepland hebt.
    Voor nu , groeten van Ines

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margot

Actief sinds 28 Dec. 2009
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 43236

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2013 - 25 Augustus 2014

Traineeship Australië

25 Augustus 2010 - 24 Januari 2011

Grand Tour Thailand/Bali

08 Augustus 2010 - 22 Augustus 2010

zon zee en Heeel veel zand

Landen bezocht: