East Coast Week 1: Cairns - Agnes Water - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Margot Wolters - WaarBenJij.nu East Coast Week 1: Cairns - Agnes Water - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Margot Wolters - WaarBenJij.nu

East Coast Week 1: Cairns - Agnes Water

Blijf op de hoogte en volg Margot

09 Maart 2014 | Australië, Agnes Water

Het is alweer een week geleden dat ik Cairns achter mij gelaten heb en aan mijn reis langs de East coast begonnen ben. Aangezien ik nu internet heb is het dan ook maar gelijk tijd voor een update.

Zondag 2 maart was het dan zover het was het tijd om alle geweldige mensen die ik bij Nomads heb leren kennen gedag te zeggen en aan mijn East coast reis te beginnen. Mijn wekker ging lekker vroeg aangezien de bus al om 7.25 zou vertrekken. Om kwart voor 7 was het tijd om o.a. Herma, Alysa en Ellen gedag te zeggen en in de auto naar de bushalte te stappen. Eenmaal aangekomen bij de bushalte stond de buschauffeur al klaar met een lijst met namen en ik hoefde alleen mijn naam te vertellen. Tas in de bus te zetten en een plekje te zoeken in de bus. De eerste stop was Magnetic Island dit is zo’n 7 uur reizen vanaf Cairns. Eenmaal aangekomen in Townsville moest ik een uur wachten op de ferry naar Magnetic Island. Na een rustige ferry tocht moest ik nog 20 min in de bus zitten en kwam ik dan eindelijk aan bij Bungalow Bay het hostel waar ik voor 2 nachten zal verblijven. Bungalow Bay de naam zegt het al bestaat uit allemaal losse bungalows waar verschillende dorms inzitten. Ik zat in een 8 bed dorm met nog wat andere meiden. Een daarvan was een Frans Meisje Marion waarmee ik naar het strand ben gegaan. Ja, ja ik heb nu eindelijk tijd om aan mijn kleurtje te werken. Na een paar uur aan het strand te hebben gelegen was het tijd om eten te koken. Dit was een lekker makkelijk soepje met wat brood. S avonds gezellig een drankje gedronken in de bar en toen vroeg naar bed.

Maandag 3 maart, Marion en ik hadden de wekker vroeg gezet (Tegen een uur of 9) want we wilden naar Florence Bay gaan. Natuurlijk waren we zo snugger om de bus tijden te controleren en kwamen we erachter dat we de bus hadden gemist. Aangezien de volgende bus midden op de dag zou gaan en het te warm was om dan een wandeling van een uur te maken gingen we maar naar het strand. Marion moest nog even langs de apotheek wat we toen ook maar hadden gedaan. Op Magnetic Island zijn heel veel Rock Walibi’s die een ander kamergenootje me de dag er voor al had laten zien, maar vandaag zat er een moeder met een kleintje in de buidel onder onze bungalow. Zo lief. Na nog wat op het strand ontspannen te hebben en een drankje te hebben gedronken in de bar, was het tijd om naar bed te gaan. Deze keer was dat nog een heel spektakel aangezien er mieren ter grote van de top van mijn duim door de kamer renden, en helaas kon ik ze ook nog een terug vinden in mijn bed (love Australia  ). Natuurlijk zat er ook nog ’s nachts een heerlijke Kakkerlak op het toilet. Deze heb ik mooi laten zitten. Een aantal van jullie weten wat voor held ik ben. Magnetic Island bestond dus vooral uit relaxen.

Dinsdag 4 maart was het tijd om door te reizen naar Airlie Beach. Dit was een busreis van ongeveer 4 uur dus de tijd vloog voorbij. Toen ik Magnetic Island verliet was het alleen maar aan het regenen, dus was het geen grote ramp om door te reizen naar Airlie Beach. De bus naar Airlie Beach vertrok rond om 1 uur en aangezien ik voor 10 uur moest uit checken had ik al op tijd samen met Marion de ferry naar Townsville gepakt. Hier konden we 2 uur wachten voordat ik op de bus stapte richting Airlie Beach. Marion zou een andere bus pakken dezelfde kant op. Eenmaal aangekomen i n Airlie Beach moest ik opzoek naar het hostel. Dit bleek zo’n 15 minuten lopen te zijn wat erg leuk is met loodzware tassen maar goed. Eenmaal aangekomen in het hostel was het tijd weer tijd om in te checken en opzoek te gaan naar de juiste kamer. Deze keer verbleef ik in een Nomads Hostel en deze was nog super nieuwe. Ik deelde mijn kamer met 7 andere mensen dus het was volle bak. Na wat op internet gezeten te hebben en wat gegeten te hebben, ging ik al vrij vroeg naar bed. Natuurlijk had ik een kamergenoot die erg lag te snurken dus dat was echt heerlijk :P

Woensdag 5 maart was ik dus al vroeg wakker en ging ik dus op tijd mijn bed uit om ontbijt te halen en alvast in te checken voor de zeiltrip langs de Whitsundays. De rest van de dag heb ik heerlijk aan de Lagoon gelegen en wat spullen gehaald voor de boottrip. S avonds ben ik met mijn kamergenoten nog wat verschillende bars langs gegaan en toen op tijd naar bed aangezien ik de dagen daarna op een boot zou verblijven

Donderdag 6 maart was het dan zover de tocht der tochten. Nee niet de elfsteden tocht natuurlijk maar zeker wel een bijzondere tocht. Rondom 12 uur liep ik alvast naar de haven, dit was een mooie wandeling met mooie vergezichten over de oceaan. Eenmaal bij de haven aangekomen moest ik nog dik 2 uur wachten. Jullie kennen mij liever te vroeg dan te laat. Rondom 2 uur was het dan eindelijk tijd om aan boord te gaan. Na het kiezen van een slaapplek moesten we naar het dek komen waar we wat instructies kregen. Het belangrijkste was blijf altijd aan de hoge kant van de boot. Aan het eind van de trip werd zeker duidelijk waarom ;). Na deze uitleg moesten we aan de rand van de boot gaan zitten en begonnen we met het zeilen (hier kon ik geen foto’s van maken anders zou mijn camera doorweekt zijn.). Na ongeveer anderhalf uur kwamen we aan bij de eerste snorkelplek. Deze zou minder mooi zijn dan de plek van de volgende dag, maar alsnog heb ik veel bijzondere plekjes gezien. Na het snorkelen was het tijd om weer aan boord te gaan en was het tijd voor een snack. Nadat dit gegeten was gingen we verder varen om bij de plek te komen waar we op de boot gingen over nachten. Hier zagen we de zon super mooi ondergaan. Tegen een uur of 7 was het eten klaar en gingen we met zijn allen zitten. Toevallig zaten er ook twee meiden die ik al had leren ken op Magnetic Island had leren kennen op de boot en hadden we dikke lol.

Vrijdag 7 maart bestond vooral uit zeilen en regen. Dit omdat er een cycloon op komst is in Airlie Beach ( we kregen te horen dat op zaterdag geen boten meer de haven uitmochten maar dat wij gelukkig nog wel terug konden;) ) dus met veel buien op onze kop en gelukkig ook wat zon gingen we richting Whitehaven Beach. De plek waar al die mooie Whitsunday foto’s worden gemaakt. Voordat we bij de look out kwamen moesten we eerst nog een half uurtje wandelen. Maar dat is zeker de moeite waard voor wat je na die wandeling te zien krijgt. Ik heb nog nooit zulk wit en fijn zand gezien. De plaatjes van het internet zijn niet overdreven. Na wat foto’s gemaakt te hebben konden we de zee in en lekker in het zonnetje liggen die gelukkig wel scheen op dat moment. Na een uurtje moesten we terug naar de boot voor de lunch en gingen we verder met onze zeiltocht. Dit deel scheen gelukkig de zon in plaats van de bende regen die we die ochtend op onze kop hadden gekregen. Tegen een uur of vier kwamen we aan bij de volgende snorkel plek. Hier zag je een super mooie onderwater wereld. Hier hebben we dan ook zeker een uur gesnorkeld. Na een dat uur was het weer tijd om terug te keren naar de boot en gingen we weer richting de slaapplek waar we die avond er voor ook hadden verbleven. Tijdens deze tocht viel het met bakken uit de hemel en waren we dan ook weer doorweekt. Conclusie ik zou geen drogen kleren overhouden na deze twee dagen. S avonds kregen we weer heerlijk te eten, ook al was ik wat zeeziek. Ook gingen we drankspelletjes spelen aangezien ik op het punt van kotsen stond was ik verstandig en keek ik met nog een paar anderen toe, maar dit was als nog super gezellig.

Zaterdag 8 maart was de laatste ochtend op de boot. Na weer om half 7 s ochtends wakker te zijn gemaakt, moesten we onze spullen pakken en gingen we naar nog een plek waar de mensen die gingen duiken konden duiken. De zee was nog al ruig dus er zaten wat witte bekkies op de boot hierdoor had niet iedereen meer zin om te snorkelen. Snorkelen kon ook niet zo goed door de hoge golven. Ik koos er ook maar voor niet te gaan snorkelen want ik zou toch niets anders te zien krijgen. We zaten dus weer gezellig met zijn allen van het droge weer te genieten. Nadat de duikers terug waren gingen we weer terug naar Airlie Beach. Door de cycloon die nog steeds op weg was naar Airlie Beach was de zee enorm ruig en stond er dus ook een harde wind. Hierdoor stond de boot de helft van de tijd met 120 graden op het water ( hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel, in ieder geval erg schuin). Om 11 uur kwamen we aan in de haven. Toen begon het wachten tot half 6 aangezien dan de bus richt Agnes Waters / Town of 1770 vertrok. Samie en Abie zijn maar in een bar gaan zitten tot het zover was. Toen begon de reis van bijna 9 uur naar 1770. De bus had ook nog een 20 min vertragen dus ik kwam ook nog later aan dan gepland. Uiteindelijk lag ik om kwart over 3 ‘s nachts in mijn bed.

Zondag 9 maart (vandaag dus) was ik al vroeg wakker en moest ik alweer uitchecken. Ik wou eigenlijk mijn was doen maar in dit hostel hebben ze geen wasmachines omdat ze geen normale watervoorziening hebben maar alles op regen water gaat. Moet je na gaan dat het niet zo vaak regent hier dus dat schiet lekker op XD. Verder is het een beetje een alternatief hostel en in Agnes Waters is ook niet zoveel te doen. Het is wel lekker om even niet in een bus te zitten. Anders zou de bus reis van Airlie Beach naar Noosa iets van 19 uur zijn. Vandaag is het niet zo zonnig, maar ik ben toch maar even naar het strand geweest. Het strand is leuk en ik heb de eerste surfers eindelijk gespot! En dat na meer dan 6 maanden ;)
Vannacht moet ik tot kwart over 2 wachten voordat ik weer op de bus kan richting Noosa dus ik vermaak me voorlopig met het gratis internet hier :P

Dit was mijn update van de laatste week, jullie hebben weer even wat lees voer denk ik zo. Voor foto’s kijk op mijn Facebook ik ga proberen deze vandaag up te loaden

Heel veel liefs !!!

  • 10 Maart 2014 - 07:38

    Ines Van Aurich:

    Hallo Margot,
    Dat waren weer heel wat belevenissen.
    Leuk om te lezen. Veel plezier verder.
    Groeten van Ines

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margot

Actief sinds 28 Dec. 2009
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 43236

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2013 - 25 Augustus 2014

Traineeship Australië

25 Augustus 2010 - 24 Januari 2011

Grand Tour Thailand/Bali

08 Augustus 2010 - 22 Augustus 2010

zon zee en Heeel veel zand

Landen bezocht: