altijd wel iets te beleven - Reisverslag uit Cairns, Australië van Margot Wolters - WaarBenJij.nu altijd wel iets te beleven - Reisverslag uit Cairns, Australië van Margot Wolters - WaarBenJij.nu

altijd wel iets te beleven

Blijf op de hoogte en volg Margot

08 September 2013 | Australië, Cairns

Lieve allemaal,

Aangezien ik al bijna twee weken weg ben (het voelt nog als gister), is het weer tijd voor een kleine update. Aangezien ik vandaag vrij ben ik heb nu even tijd om een blog te schrijven. Ik ben dus donderdag aangekomen in Cairns en toen ik eindelijk ingecheckt was ben ik de stad maar eens gaan ontdekken. Ik ben langs de esplanade gelopen naar het centrum (foto’s staan op facebook). Aangezien ik toch wel kapot was ben ik na wat kleine boodschappen alweer teruggegaan naar het hostel. Eenmaal terug kwam ik er achter dat mijn laptoplader niet in de wereldstekker paste dus moest ik opzoek naar een winkelcentrum. Hier in Cairns heb je één hele grote die Cairns Central heet, hier vind je ook het treinstation. Uiteindelijk moest ik hier de volgende dag weer heen want de beste man moest mijn laptop hebben. Op vrijdag ontmoette ik een van de managers die vertelde mij dat ik nog een aantal dagen vrij was, dus besloot ik om voor de zondag een tripje te boeken naar Cape tribulation. Zaterdag had ik nog wat gerelaxt en zondag was het dan tijd voor mijn tripje. Mijn mogelijkheid om hier wat van de omgeving te zien. Ik werd om 10 voor 8 opgehaald en zou rond 6 uur weer terug zijn in het hostel. Toen ik in de bus stapte zag ik alleen maar oude mensen maar gelukkig hoe verder ik de bus inliep hoe meer jongeren ik zag. De eerste stop was rex viewpoint waar je een super mooi uitzicht had over de oceaan. Na hier een paar foto’s genomen te hebben, reden we door naar een rivier hier stapte we op een boot om krokodillen te kijken. Ik moet zeggen die beesten vallen dus echt niet op (zie foto’s op facebook). Na 45 min krokodillen te hebben bekeken gingen we het regenwoud in. Daintree forest is een van de oudste regenwouden op aarde. Het was heel indrukwekkend om door heen te lopen. Vervolgens gingen we op weg naar Cape tribulation. Dit hier komen twee op de Unesco lijst geregistreerde bezienswaardigheden samen, het regenwoud en het rif. Het is een van de mooiste plekken die ik tot nu toe heb gezien. Hier gingen we ook lunchen en op weg naar de wc kwam ik mijn eerste enorme spin tegen (wonder boven wonder ging ik niet gillen). Na de lunch gingen we door naar Alexandra viewpoint, waar je een indrukwekkend uitzicht had. Natuurlijk moesten er hier ook foto’s gemaakt worden. Na een paar foto’s stappen we weer in de bus en gingen we naar Mosman gorige. Hier heb je een riviertje en het gebied behoord nog tot de Aboriginals. We kregen hier dan ook een kort verhaaltje te horen over hun welkomstrituelen en daarna kregen we tijd om te zwemmen. Het water was alleen zo koud, dat bijna niemand er in ging. Na de mosman gorge zijn we nog door een plaats heen gereden en daarna was de trip voorbij. Het was echt supermooi om te zien:D

Maandag had ik om 10.00 een meeting met de twee managers en ontmoete ik ook een van de andere stagiares Kris, deze zou ook mijn kamergenoot worden. Gelukkig maar, want we kunnen het erg goed met elkaar vinden. In de tussentijd heb ik al veel mensen ontmoet en doe ik te veel leuke dingen. Als op stap gaan, mee doen aan avond activiteiten en weet ik veel wat. Maar goed even terug naar de afspraak met de managers. Hier kregen we te horen dat ik dinsdag zou beginnen met het kijken bij housekeeping en woensdag tot zaterdag en maandag de vroege shifts zou hebben ( dit betekend dus van 6.30-14.30). vervolgens kregen we nog wat regels te horen en moesten we een soort van treasure hunt doen, zodat we de stad beter leren kennen. Ook gingen we mee op een dag activiteit waarbij we naar de botanische tuin gingen en schilpadden gingen voeren. Dinsdag liep ik dus mee in de housekeeping, en leerde ik het hostel een beetje kennen. Woensdag was mijn eerste dag achter de receptie, waar ik echt nog veel moet leren. Het werk zelf is erg leuk en ik heb super gezellige collega’s.

Aangezien ik vandaag vrij ben, ben ik gister de stad in geweest omdat mijn oude kamergenoot weer terug naar huis ging. Het was erg gezellig en aangezien er nu paardenraces zijn was iedereen zwaar opgetut en straal bezopen. Wat erg grappig is om te zien als je nuchter bent.
Vandaag is mijn dag vrij en maandag moet ik nog 1 vroege dienst draaien. Dinsdag en woensdag heb ik weekend en daarna moet ik van donderdag tot maandag de late shifts draaien (van 14.00-22.00). Maandag ga ik met een aantal mensen meedoen aan de kroegentocht en dinsdag huren we voor een goedkope prijs een auto en gaan we met een groepje een dagje naar mission beach. Kortom een drukke week voor de boeg.

Voor mensen die mijn adres willen of mijn nieuwe mobiele nummer stuur even een berichtje via fb ofzo en dan geef ik het jullie

Heel veel liefs

Margot

  • 08 September 2013 - 11:20

    Janet:

    In zo'n korte tijd al veel beleefd. Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Blijf genieten. Liefs mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margot

Actief sinds 28 Dec. 2009
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 43214

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2013 - 25 Augustus 2014

Traineeship Australië

25 Augustus 2010 - 24 Januari 2011

Grand Tour Thailand/Bali

08 Augustus 2010 - 22 Augustus 2010

zon zee en Heeel veel zand

Landen bezocht: