Go down to the reef!!! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Margot Wolters - WaarBenJij.nu Go down to the reef!!! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Margot Wolters - WaarBenJij.nu

Go down to the reef!!!

Blijf op de hoogte en volg Margot

06 November 2013 | Australië, Cairns

Lieve allemaal,

Hier weer eens een berichtje vanuit het verre Australië, waar het zonnetje schijnt en het alleen maar warmer wordt ( ja ik weet dat jullie alweer de winterjassen aan moeten, moet er nog even niet aan denken). De afgelopen twee weken (als het goed is het twee weken geleden dat ik een berichtje heb geplaatst, heb ik redelijk wat beleeft. Een aantal weekenden heb ik lekker rustig aangedaan en gewoon wat in het hostel en aan de lagoon gehangen, zeker niet verkeerd om zo je weekenden door te brengen. Ook heb ik om extra taken gevraagd bij Nomads en deze heb ik ook gekregen. Sinds twee weken ben ik mede verantwoordelijk voor het Backpackers Work Centre, een uitzendbureautje voor backpackers. Hartstikke leuk aangezien het nog voor een deel opgezet moet worden. Maar het begint nu al redelijk te lopen.

Vorige week hebben we een staf meeting gehad, tijdens deze meeting werd ook de intern van de maand bekend gemaakt. Ik weet niet hoe ik het voor elkaar heb gekregen, maar deze keer was ik de intern van de maand geworden. Daardoor kon ik afgelopen weekend naar het Great Barrier reef toe. Hartstikke leuk natuurlijk, maar dit hadden we voor maandag in de planning dus zijn Marije, Vincent Shaina en ik zondag naar Palm Cove geweest. Hier heerlijk aan het strand gelegen en weer een kleurtje opgedaan.

Maandagochtend 7 uur was het dan zo ver, we gingen richting het rif. Natuurlijk moesten we eerst nog even op de shuttle stappen om bij de boot te komen maar toch gingen we op weg naar het Grootste Rif ter wereld. Niet heel veel mensen kunnen zeggen dat ze daar zijn wezen snorkelen lijkt me zo. Eenmaal aangekomen in de haven, moesten we inchecken en konden we de boot op. Deze boot was een catamaran waar ongeveer 80 mensen op konden. Dus we gingen niet met een al te grote groep het rif op, dit klinkt veel misschien maar op sommige boten konden meer dan 150 mensen dus dit was vrij klein:P. Eenmaal op de boot moest je een formulier invullen met allemaal vragen over je gezondheid en als je wou duiken werd hier ook echt goed naar gekeken. Gelukkig mochten Nieke, Vincent en ik alle drie duiken dus kregen we nog een formulier om in te vullen. Dit allemaal gedaan konden we genieten van de zon op de boot, tot dat we de instructies over het duiken kregen. Je kreeg dingen te horen als wat je moet doen als je de zuurstof slang verliest, hoe je de druk in je oren moet verminderen etc. Nadat deze uitleg klaar was, konden we genieten van de mooie vergezichten en moesten we zorgen dat we alle spullen die we nodig hadden voor het duiken bij elkaar gevonden hadden. Aangezien wij in groep 2 zaten moesten we even wachten voordat we het water in konden om te duiken. Zodra we de flessen op de rug hadden konden we het water in. Hier gingen wat skills oefenen, als je er vertrouwen in had kon je een sein geven en kon je mee duiken. Het is een best rare gewaarwording de eerste paar minuten, maar ik heb nog nooit zulke mooie dingen gezien ( foto’s staan weer op Facebook). Tijdens het duiken kwamen we Nemo nog tegen en een paar zeeschildpadden wat een mooie grote beesten zijn dat. Na 20 a 30 minuten duiken gingen we weer de boot op voor de lunch. Na de lunch gingen we naar de volgende plek om te snorkelen. Hier hebben we ook weer de mooiste vissen en het mooiste koraal gezien. Na het snorkelen was het weer tijd voor de terugvaart. Aangezien er genoeg wind was, gingen we nog een stuk zeilen echt Heerlijk! Om 5 uur kwamen we weer aan in de haven en konden we de shuttle terug naar het hostel pakken. Ik kan een ding wel zeggen het Great Barrier reef was echt een top ervaring.

Deze week hoef ik maar 3 dagen te werken omdat ik over twee weken twee shifts van Nieke overneem want haar ouders komen:). Dus dinsdag en woensdag heb ik lekker rustig aangedaan en ook maar weer eens de was gedaan ( ja het gewone leven gaat ook door).

Ik mis jullie allemaal wel hoor, maar heb het hier zo naar mijn zin dat ik daar niet echt veel tijd voor heb :)

Heel veel liefs,

Margot

  • 10 November 2013 - 17:13

    Robin:

    Knap dat je gedoken hebt. Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Ik ben trots op je. Zijn er nog leuke Aussies?
    Liefs Robin.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margot

Actief sinds 28 Dec. 2009
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 43241

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2013 - 25 Augustus 2014

Traineeship Australië

25 Augustus 2010 - 24 Januari 2011

Grand Tour Thailand/Bali

08 Augustus 2010 - 22 Augustus 2010

zon zee en Heeel veel zand

Landen bezocht: