Hard werken en wilde rivieren - Reisverslag uit Cairns, Australië van Margot Wolters - WaarBenJij.nu Hard werken en wilde rivieren - Reisverslag uit Cairns, Australië van Margot Wolters - WaarBenJij.nu

Hard werken en wilde rivieren

Blijf op de hoogte en volg Margot

13 Oktober 2013 | Australië, Cairns

Hooi lieve allemaal,

Eindelijk maar toch weer een berichtje van de andere kant van de wereld. Het gaat nog steeds prima. Heb het enorm naar mijn zin, op een paar kleine dingetjes na. Maar goed in al deze luxe kan je niet alles hebben natuurlijk. De afgelopen weken heb ik een paar drukke weken gehad met werk, het hostel was helemaal volgeboekt maar ook met leuke activiteiten. Zo hebben Nieke en ik voor twee weken terug een auto gehuurd en zijn we door de Tablelands gereden. Dit was echt een ervaring op zich. Zoveel mooie vergezichten en super mooie watervallen. Natuurlijk moest Nieke nog wel even wennen dat alles bij het stuur aan de verkeerde kant zit, wat weer voor veel gelach zorgde. Moesten we afslaan gingen de ruitenwissers aan bijvoorbeeld. Zoals ik al zei we hebben veel watervallen gezien, zoals de Josephine Falls maar nu bij daglicht dus geen slangen en de Milla Milla waterval, wat echt een super indrukwekkende waterval was. Ook zijn we nog langs een kaasmakerij/ chocolaterie geweest. Hier roken we de oude vertrouwde Hollandse koeienlucht. Moet zeggen dat ik dit dus niet mis. Natuurlijk zijn er weer veel mooie foto’s gemaakt en zal ik deze dus zo snel mogelijk op Facebook plaatsen. Afgelopen week heb ik niet zoveel bijzonders gedaan, op mijn vrije dagen wat gewinkeld en lekke rustig aangedaan.

Zoals ik al eerder vertelde wordt het nu dus steeds drukker in het hostel dat voor een gezellige sfeer zorgt en hard werken. Door de drukte worden mijn vrije dagen verplaatst van dinsdag en woensdag naar woensdag en donderdag of nog weer anders. Maar goed daar valt nog wel mee te leven. Het werk is leuk, maar na andere halve maand begin je natuurlijk wel tegen wat dingen aan te lopen. Zoals ik al zei dar kom ik ook wel weer uit.

Afgelopen week was ik weer op dinsdag en woensdag vrij en aangezien het harde werken soms zo uitputtend is;) zijn Nieke en ik op dinsdag naar de Lagoon gegaan waar we heerlijk de hele middag hebben liggen relaxen, een boekje hebben gelezen en natuurlijk lol hebben gehad om andere mensen.

Voor woensdag hadden we een Xtreme rafting trip op de Tully River geboekt. Dus moesten Nieke en ik beiden vroeg onze bedden uit. We zouden om half 7 in de ochtend opgehaald worden, maar natuurlijk liep dit anders en was de beste man 10 min te vroeg. Dus al haastend moesten we een enorme bus in. Aangezien de bus gewoon een normale passagiersbus was dachten we dat we verkeerd zaten, maar dit bleek gelukkig niet zo te zijn. Na nog wat mensen uit Cairns opgehaald te hebben stopten we op een industrie terrein in Cairns waar we nog wat dingen moesten afhandelen en schoenen moesten huren. Toen dit allemaal was afgehandeld konden we eindelijk in het juiste busje naar de Tully River stappen en kon het avontuur eindelijk beginnen. Aangezien de rit nog anderhalf uur tot twee uur zou duren konden we mooi nog proberen te slapen. Helaas, lukte dit niet helemaal omdat geloof het of niet zelfs mijn benen te lang waren voor de plek waar we zaten. Eenmaal aangekomen bij een barretje kregen we ontbijt (gelukkig, hier hadden we dus geen tijd meer voor) en moesten we overstappen op een andere bus zodat wij van de Xtreme rafting tour als eerste bij de rivier aan zouden komen. Tijdens de reis kregen we nog wat instructies en konden we na het uitzoeken van de juiste helm, reddingsvest en peddels eindelijk de boot in. Na eerst nog wat onwennig zitten en ruziën met de verschillende handelingen, had onze boot alles vrij snel onder de knie en konden we de stromingen in. Wat natuurlijk super vet is, maar ook super snel gaat. Het was echt geweldig. Gelukkig ben ik geen enkele keer uit de boot geslingerd maar liet de gids wel twee keer de boot expres omslaan, 1 keer voor een foto en 1 keer voor de lol. Aangezien de foto’s enorm duur waren en ik er niet echt charmant opstond heb ik deze niet gekocht. Maar het was een topdag. Dus mensen als jullie ooit in Cairns komen of ergens in de buurt van de Tully River zijn is dit echt een aanrader. Deze week moet ik 8 dagen werken, omdat mijn vrije dagen verandert zijn. Dit is natuurlijk niet heel erg, maar ik kijk al wel weer uit naar mijn volgende weekend. Gewoon heerlijk ontspannen en even niks doen.

Ook ben ik al een beetje aan het kijken wat ik het tweede halfjaar wil, dus als ik daar meer over weet laat ik het weten. De planning is nu wel dat ik volgend jaar voor mijn verjaardag terugkom. Maar je weet nooit of dat weer verandert.
Ik zal proberen de volgende keer wat sneller een verhaaltje te posten.
Maar voor nu in ieder geval een dikke kus

Heel veel liefs,

Margot

  • 15 Oktober 2013 - 20:43

    Ines Van Aurich:

    Hallo Margot,
    Leuk om weer wat van je belevenissen te lezen. Ik keek er al na uit.
    Maar uit je verhaal blijkt dat je het de afgelopen tijd nogal druk hebt
    Gehad. Is het bij jou nu volop zomer? ik wens je alle goeds toe en tot
    Het volgende reisverslag.
    Groeten van Ines.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margot

Actief sinds 28 Dec. 2009
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 43212

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2013 - 25 Augustus 2014

Traineeship Australië

25 Augustus 2010 - 24 Januari 2011

Grand Tour Thailand/Bali

08 Augustus 2010 - 22 Augustus 2010

zon zee en Heeel veel zand

Landen bezocht: